Lösenord

måndag, juli 09, 2018

Salted Caramel Cookie Dough Freakshake

Igår, vet ni, så fick jag och Emil feeling på att skapa nya freakshakes. Det var ju ett tag sedan vi gjorde dessa (maj 2017) och dessa (oktober 2017), och nu var det dags igen! Vi plockade fram allt i hade i frys och skafferi att jobba med...


Det var nutella och karamellsås, vaniljglass samt med krossad choklad, krokant, daim, kakdeg, polly, olika sorters strössel och lite chokladbitar.

Jag hade direkt en klar vision om vad jag ville göra. En vaniljshake med cookie dough inmixat, toppad med grädde, karamellsås och mer cookie dough uppepå. (Emils kakdeg )


Emil själv mixade en shake på vanilj och krossad choklad, med karamellsås, grädde, chokladströssel och daim.


Vi slog oss ned i soffan och satte på klassikern Notting Hill. Kan ni tänka er att Emil aldrig sett den? Och nu när vi faktiskt varit och traskat i just de trakterna i London var vi ju tvungna att se den ihop!


Jag kallar våra freakshakes för: Salted Caramel Cookie Dough Freakshake samt Salted Daim Chocolate Freakshake. Jag tyckte min hands-down godast.

OCH SÅ GOD DEN VAR OCKSÅ. Jag menar, det var ett genidrag att mixa med kakdeg i vaniljglassen. Shaken smakade liksom gudomlig kakdeg rakt igenom, blandat med den salta karamellsåsen och bitar av kakdegen uppepå. Topp-poäng! 

Hade nog gärna försökt göra den lite snyggare med lite fler färger och garnityr. Hade först tänkt banan, så som i förra omgångarna freakshakes, men tror inte kakdeg och banan är en sådan bra kombo... Vad har ni för förslag? Hur hade jag kunnat få den att se coolare ut??


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)