Lösenord

fredag, oktober 26, 2018

Glassrecension: Ben & Jerry's Minter Wonderland

Helt oväntat så ramlade vi över denna när vi spatserade genom monoprix här i Paris. Ingen av oss hade någon aning om att den fanns i Frankrike, utan jag har bara sett den på enstaka instagramkonton i Tyskland. Så helt plötsligt var den där?!

Ben & Jerry's Minter Wonderland
Pepparmintsglass med mörka chokladbitar


Smak: 5/10
Jag gick in med låga förväntningar - jag tycker det mesta i godis- och glassväg som har mintsmak smakar mer tandkräm än något annat. Dessutom är jag inte så förtjust i choklad som after eight och liknande, då jag tycker minten ofta är så dominant. Denna överraskade mig positivt, då den smakade mer friskt och fräscht än jag hade tänkt mig. Det gick faktiskt att få ned glassen relativt bra, och den mörka chokladen bröt av fint mot den friska mintsmaken. Men mer än en tredjedel gick inte att få ned, sedan smakade det för mycket samma-likadan.

Utseende: 2/5
Trots brist på sås och dylikt så ser det ändå helt okej ut. Man ser att Ben & Jerry's inte snålar med chokladbitarna, varken i storlek eller i mängd.

Tillgänglighet: 1/5
Otippat på ett monoprix i 17:e. Har inte sett det på annat franprix, carrefour eller monoprix någon annanstans. Och helt utan marknadsföring? Lägsta poäng på detta!

Upplevelse: 7/10
Upplevelsen skattades mycket högre än smaken på grund av 1) jag blev så glatt överraskad över att den faktiskt var helt okej-god! och 2) tillsammans med chokladbitarna fungerade minten bättre än förväntat. Samtidigt var det så otroligt gott att få äta något friskt och kallt efter att ha traskat en lång promenad genom Paris, och dessutom att få dela den med Emil. Glassen var alltså ett typiskt medelbetyg: varken toppenbra men inte heller osmaklig!

Totalt: 15/30

Nyfikna på scoring över alla Ben & Jerry's-glassar? Klicka här!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)