Lösenord

måndag, juni 25, 2018

Glassrecension: Ben & Jerry's Wholly Couch

En annan nyhet som jag och Emil skådade i glassdisken i Ben & Jerry's-shopen i Soho, London, var Wholly Couch. Även den späckad med saker både jag och Emil älskar, så var vi både rejält ivriga och uppspelta att testa denna.

Ben & Jerry's Wholly Couch
Vaniljgräddglass med karamelliserade pekannötter, blondies och saltad karamell-swirl



Smak: 9/10
Fantastisk! Fantastisk! Jag som älskar karamell så är ju denna klockren - vaniljglassen är fräsch och lagom söt, tillsammans med en salt karamellsås och karamelliserade pekanbitar. Blondien utgör - som i resterande glassar - inget större bidrag, men finns där som små munsbitar. Smaken är i vilket fall bra balanserad mot det söta hållet, och sältan från karamellen som stadgar den.

Utseende: 5/5
Hur aptitretande? En ser hur pekannötterna i princip försöker hoppa ur glassen! De väller över!

Tillgänglighet: 1/5
Som sagt. En specifik glassbar i Soho, London, hittade vi den i. Inte i någon annan butik i närheten, och inte heller i Sverige.

Upplevelse: 9/10
Även här ett toppenbetyg. Jag och Emil satt och grävde skedarna i den, den var fantastisk god och så krämig i konsistensen. Det enda som gör att det inte blir ett toppbetyg på upplevelse är att den är lite mjuk i sin natur (som jag skrev om tidigare gör karamellsåsen att glassen inte blir lika fryst) samt att blondie-bitarna inte bidrar till någonting. Hade blondie-bitarna istället varit kakdegsbitar... WOW. Där har vi någonting?!


Totalt: 24/30

Nyfikna på scoring över alla Ben & Jerry's-glassar? Klicka här!

2 kommentarer :

  1. Hej hå, vill bara kika in och göra mig sedd, och berätta att jag läser dina anläggning med glädje! Har just nu några helt hysteriska dagar av olika skäl som jag själv inte styr lver, och har därför inte ron att sätta mig ner och skriva en ordentlig kommentar, men att läsa dina inlägg lugnar mig och jag gillar det fortsatt lika mycket efter alla år! Kikar in och skriver något vettigare till helgen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJJJJ <3
      Jag förstår, det verkar vara mycket som är igång just nu.. Lilla du, mår du bra? Om du vill prata finns jag alltid på messenger <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)