Lösenord

tisdag, juni 26, 2018

Sockerbombsfrukost, indiskt och en igelkott

Ja, så midsommardagen efter att vi vaknat upp i Ålberga, bilat hemåt (med en liten frukost på McDonald's) och sedan somnat in hemma väckte jag Emil till detta. Jag hade fått ett sådant otroligt craving för crunchy müsli, och var tvungen att köpa hem det. Väl i affären så möttes jag av doften av nybakta kanelbullar, och var då tvungen att köpa med mig ett par.

Det skulle bli sockerbombsfrukost.


Vi delade bullarna mitt itu och åt flera skålar med den sockerspäckade müslin. Mmmm, så gott! Därefter gjorde vi oss i ordning, duschade och klädde på oss samt packade, och sedan for vi upp till storstaden.

Där hade vi stämt träff favoritindiern med syrran min. Jag och Emil var så mätta sedan frukost att vi beställde in en rätt att dela på. Fast naan-bröd, det skulle vi ha eget (för det är ju så GOTT!).


Chicken Pasanda Badami. Min indiska favoriträtt.


När vi alla ätit upp och var mätta och glada så hoppade vi in i bilen, poppade musik och åkte hela vägen ned till Mariefred och stugan där. Farmor och farfar är fortfarande på semester i Blekinge, så vi hade stugan helt för oss själva.


Eller. Vi delade givetvis med ekorrar, talgoxar, blåmesar, hackspettar, duvor, nötskrikor.. (och en hel del spindlar, visade det sig, när Nathalie skratt-grät-skrek i ren skräck när hon hittade tre i sängen vid bäddningen).


och igelkott!


Nathalie hade frågat lite snällt om vi hade kakor kvar från förra veckans bakande. PAH! Inte en chans, inte i mitt och Emils bo... Men, han är så himla fin han, så han bakade en sats nya bara för henne.


Fast de blev inte så bra som de skulle blitt. Brownie-delarna blev liksom lite för knapriga, när de egentligen ska vara sega och gojsiga... Men men, smaken var det inget fel på i alla fall.

Sedan satt vi ute på altanen och bejakade av det fina sommarvädret. Nathalie ville visa vilka coola funktioner altanstolarna hade. (Jösses, kolla så vacker hon är när hon ler sådär?!)


Så en riktigt kan NJUTA.


När kvällen föll på samlades vi i vardagsrummet framför random MTV-serie, bland polly och kexchoklad, drack te och åt glass.


Återigen - så himla konstigt att vara i stugan när farmor och farfar inte är där? Men ändå, nästan lika mysigt. En försöker vänja sig.

Jag höll på att somna i soffan redan vid 21-tiden (jag hade ju sovit knapphändigt under midsommarnatten), och Emil och jag kröp till kojs.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)