Lösenord

tisdag, september 07, 2021

3 september 2021 💍

NĂ€r vi var i Paris, den dĂ€r dagen vi hade picknick under piltrĂ€det vid vattnet, sĂ„ frĂ„gade Emil mig den viktigaste av frĂ„gor... 💍



(Behöver jag nÀmna att jag sade "ja"?)

Sanningen Ă€r den att Ă€ven jag hade köpt honom en förlovningsring, som jag friade med samma kvĂ€ll, framför hans favoritbyggnad... (det var sĂ„ mörkt dĂ„ sĂ„ ni fĂ„r bilder pĂ„ ringen hemifrĂ„n istĂ€llet). 


SĂ„ himla himla himla himla kĂ€r 😍


Det har varit en rejĂ€l pĂ€rs att försöka hĂ„lla det hĂ€r hemligt, dĂ„ hĂ€lften av bilderna vi tagit rĂ„kat ha med ringen att göra. 


Dagen efter förlovningen sĂ„ Ă„kte vi upp i Tour Montparnasse, dĂ€r vi Ă€ven hittade en fotoautomat. Det blev vĂ„r officiella förlovningsbild. 


Blir lycklig varje gĂ„ng jag ser den bilden. Den ska vi rama in. 

TĂ€nk att vi Ă€r förlovade nu. 

20 kommentarer :

  1. Miiiih đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ»đŸ‘đŸ» SĂ„ fina!

    SvaraRadera
  2. TYCKTE vÀl att jag skymtade en ring pÄ Emils finger i förra inlÀgget!!!! WOW grattis vad fint vad mysigt <3<3<3<3 toppendatum ocksÄ heheh (min födelsedag) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA AJFAN nu ser jag det ju ocksĂ„!!! Och vi som har varit sĂ„ duktiga med att försöka dölja ringar och rensat bland sĂ„ mĂ„nga bilder dĂ€r en ring rĂ„kat titta fram 😂😂 TAACK! Och oj, GRATTIS (i efterskott)! Fy, sĂ„ hĂ€rligt!! đŸ€©❤ Nu kommer jag aldrig glömma din födelsedag!

      Radera
  3. đŸ„ș😭😍 grattis!!!!!

    SvaraRadera
  4. NÄMEN VA!!! Hade det pĂ„ kĂ€nn, er resa kĂ€ndes ju som gjord för en förlovning!! Stort grattis hur som helst!

    (Ps hoppas er bröllopsresa gÄr till Paris!! Kan inte tÀnka mig nÄgot mer romantiskt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA eller hur!! Jag har tĂ€nkt det, att GÖR HAN DET INTE NU sĂ„ Ă€r han ju lite dum i huvudet 🙃 pga perfekt timing osv osv.

      Det mĂ„ste den!! kĂ€nns som det sjĂ€lvklara valet! Vi har nĂ€stan pratat komboresa till London-Paris-Italien eller nĂ„got sĂ„dant, men Ă€n Ă€r det nog ett par Ă„r kvar till bröllopet 😉

      Radera
  5. STORT GRATTIS! :D :D Hade ni liksom köpt ringar till varandra och tagit med till Paris utan att den andra visste det? Vilken slump (fast rimligt stÀlle att fria pÄ osv).

    Benjamin friade till mig pÄ nyÄrsafton vid 12-slaget men jag har fortfarande inte en riktig ring. Fick bara en substitutring i silver. Men tror jag har bestÀmt mig nu. Har haft sÄ mycket annat att tÀnka pÄ att det inte blivit av att tÀnka pÄ ring riktigt. :P SÄ för min del kÀnns det inte som pÄ riktigt Àn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var typ rĂ€tttt sĂ€ker pĂ„ att han skulle fria i Paris (mĂ„nga hintar om att det skulle ske i sommar och sen sĂ„ kĂ€ndes det som det enda rĂ€tta), sĂ„ nĂ€r jag köpte hans ring i juni har jag lite vĂ€ntat pĂ„ att *han ska göra det först* och ville gĂ€rna att vi kunde knyta minnena till Paris. Men det blev verkligen SÅ perfekt och han blev heeelt chockad! Han grĂ€t till och med đŸ„ș

      Åh, vad fint! Det var nu Ă„ret 2020-2021? Hur vill du ha din ring? kan du inte skicka lite inspirationsbilder pĂ„ instagram eller sĂ„?? 😍😍

      Radera
    2. Haha han hade inte vÀntat sig att du skulle göra samma sak bara timmar senare förstÄr jag? SÄ kul att det blev lyckat frÄn bÄdas sida!

      Ja det var nu. PĂ„ lekplatsen utanför vĂ„r tomt nĂ€r vi tittade ner pĂ„ byn och alla som smĂ€llde fyrverkerierna. 😄 inte lika fancy som ert plats men jag blev tillrĂ€ckligt förvĂ„nad för vi har liksom diskuterat bröllop och bestĂ€mde oss för nĂ„gra Ă„r sedan att vi skulle gifta oss nör det passar. NĂ€r vi varit tillsammans 1-2 Ă„r och började diskutera detta hade Benjamin ocksĂ„ sagt att om jag förvĂ€ntade mig att bli friad till behövde jag hinta om det för att han inte var bra pĂ„ sĂ„nt. Men han klarade det galant pĂ„ egen hand. 😉

      Radera
    3. Haha, nej, han blev superchockad!! SĂ„ lyckat!

      MEN! Vad fint ÀndÄ!!! DÄ var det sÄ tydligt att han verkligen verkligen ville det <3

      Radera
  6. Grattis grattis GRATTIS!!đŸ˜đŸ˜đŸ„ł Herregud vad kul att ni bĂ„da friade och dessutom pĂ„ samma dag!? Eller hade du en annan dag i Ă„tanke? Är sĂ„Ă„ nyfiken pĂ„ att höra allt 😍 i ditt drömland med din drömprins, nej men jag grĂ„ter det Ă€r sĂ„ fint! 😭😍❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅh, ja, jag Ă€r sĂ„ glad!! Jag hade tĂ€nkt göra det pĂ„ samma dag som honom (för jag visste att han skulle göra det under Paris-vistelsen, eller typ, jag var nĂ€stan 100% sĂ€ker pĂ„ det)... SĂ„ jag hade ocksĂ„ med mig hans ring för att överraska och "fria tillbaka", hehe... Kanske fĂ„r skriva ett mer detaljerat inlĂ€gg om det?

      Radera
  7. Jag som funderade pĂ„ hur dag 3 kunde klĂ„ dag 2 men NJ förstĂ„r jag đŸ€© jĂ€ttejĂ€ttejĂ€ttegrattis till er đŸ„łđŸŽ‰

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA ja, det var svĂ„rt att klĂ„ det, för dag 3 var den absolut bĂ€sta pga obvious reasons 😆😆

      Radera
  8. GRAAATTIS <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 fick pÄ riktigt gÄshud nÀr jag sÄg facebook-posten! Wow wow wow <33333333333

    SvaraRadera
  9. KĂ€nns sĂ„ STORT!!! Och va hĂ€rligt att er resa varit sĂ„ lyckad överlag och sĂ„ en FÖRLOVNING pĂ„ det ❣️❣️❣️

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, sÄ skriv gÀrna emailadress hÀr!)