Lösenord

lördag, januari 19, 2019

Glassrecension: Lohilo Salted Caramel

Kunde inte hålla mig, utan var tvungen att testa lite fler av den här. Blev så blown away av banana-split-glassen, att jag hoppades-hoppades-hoppades att ännu en skulle vara så pass god. Plus att banana-split-glassen helt plötsligt är spårlöst försvunnen, och inte har funnits på ett enda ica/coop/hemköp sedan jag köpte den första gången?

Lohilo Salted Caramel


Smak: 6/10
Den smakar karamell! Det gör den verkligen. Den är god, men precis som med Breyer's-glassen så blir det lite för mycket efter ett tag. Den är däremot mycket godare än Breyer's variant, och karamellsåsen i den gör att den blir lite mer spännande. Emil blev väldigt förtjust, och menar att detta var den godaste Lohilo-glassen han hittills smakat!

Utseende: 3/5
Jag tycker ändå den ser himla fin ut? Härligt gyllengul/brun, med tydlig linje av karamellsås.

Tillgänglighet: 2/5
Finns i de flesta stormarknader, men svårare att hitta i mindre butiker.

Upplevelse: 5/10
Ja, alltså, som sagt ovan. Smaken var god, men efter ett tag så tröttnar man lite på den och smaken blir intetsägande. Hade önskat några sorts knaprigt i den, eller bara mer karamellsås. För en sak som Lohilo har nailat i varje glass - det är såsen!


Totalt: 16/30

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)