Lösenord

onsdag, januari 23, 2019

Glassrecension: Lohilo Double Chocolate

Så kom den sista glassen av Lohilo som vi haft intresse att testa till skott, och här kommer en sista recension på detta svenska glassmärke. Detta efter tips från Maja som skrev att denna, till skillnad från Chocolate Brownie, var värd ett köp!

Lohilo Double Chocolate



Smak: 4/10
Åh. Jag är så ledsen att jag inte tyckte om den här. Jag menar, chokladsmaken var verkligen fyllig och god, men jag fick en stark eftersmak av KAFFE i käften. Jag vet inte vad det var. Emil satt och skedade ur han med, och sade "vadå kaffe? den smakar bara starkt av choklad!".. Men trots att jag grävde och försökte tänka mig mörk choklad, så kände jag en distinkt kaffesmak. Och jag... gillar ju inte kaffe :((((

Utseende: 2/5
Ser ut som vanlig chokladglass. En extrapoäng för att en ser skiftningar i nyans, som skvallrar om chokladsås.

Tillgänglighet: 2/5
Finns i de flesta stormarknader, men svårare att hitta i mindre butiker.

Upplevelse: 6/10
Upplevelsen blev högre än smakbetyget. Varför? Jo, för att trots att den är fullproppad med protein, inget laktos och mindre socker, så är konsistensen fyllig och krämig. Den är i sin enkelhet bättre än alla de andra "nyttiga" chokladglassar jag testat. Och om en bortser från min (inbillade?) kaffesmak, så var den toppen. Synd bara att jag inte gillar (vad jag tänker mig är) kaffesmak.

Totalt: 14/30

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)