Lösenord

fredag, januari 11, 2019

Glassrecension: Lohilo Cookie Dough

Tror ni verkligen att vi bara köpte en smak när vi var i affären? Vi kom hem med tre olika, varav denna var den andra smaken. Det var också den smak som Emil och jag hade högst förväntningar inför.

Lohilo Cookie Dough


Smak: 3/10
Mjä, mja. En känner direkt att vaniljglassmaken inte är vaniljglass. Det saknar liksom sötman, och smaken är snarare platt och träig. Till en början smakar kakdegsbitarna okej, men efter en stund börjar även dessa att smaka kartong. Det finns liksom ingen "mmm!"-faktor i den. Det enda som får poäng är den goda chokladsåsen.

Utseende: 1/5
Ser rätt sorgligt ut hur kakdegsbitarna bara är påhällda på en sida sådär, med chokladsås under. Det känns liksom inte som att den är genomblandad. Ser slarvigt och oinbjudande ut, enligt mig.

Tillgänglighet: 3/5
Finns på de flesta stormarknader, men kan vara svårt att hitta annanstans.

Upplevelse: 3/10
Nä. Efter att ha testat banana-split-glassen så hade jag förväntningarna satta. Och så får jag det här. Smakar kartong, ingen sötma, träiga kakdegsbitar... Det enda som håller upp glassen är chokladsåsen, som var det enda som egentligen var värt att äta. Bort med kakdegsbitarna och in med mer chokladglass, så kanske vaniljkartongsmaken hade kunnat räddats!

Totalt: 10/30

4 kommentarer :

  1. Men huuuujedamig, vad trist. Blir irriterad bara av att läsa recensionen! Finns ju få saker som är lika irriterande och gör en så besviken som en bytta med dålig/tråkig/snuskig glass, haha.. Förstår tanken med ”nyttigare” alternativ till viss del men se då för bövelen till att det smakar bra?! Nä. Tackar vet jag the real deal! Ben & Jerry’s Half Baked blir det för min del ikväll. Så pepp!!

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Åh, jag hade jättesvårt för den.. Men vad jag avundas dig som gillar den, lättare att få i sig protein i det sättet :)))

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)