Lösenord

fredag, december 21, 2018

Mörkgrönt med silverglitter

Denna gång när det var dags att göra om naglarna, så ville jag givetvis göra något säsongsenligt. Samtidigt ville jag inte göra något "för juligt", i och med att julen faktiskt enbart varar i tre dagar. Sedan är den över, liksom, och det där tomteröda är inte så passande över nyår och i januarimörkret.

Jag valde att gå på en annan julfärg, som fortfarande sätter prägel, men inte är lika framträdande. Mörkgrönt.


För att naglarna ska hålla god ton även i nyår, så ville jag ha något spektakulärt och sprudlande. Silverglitter kändes självklart! Det är juligt, fungerar för nyår och ser lagom spexigt ut.


Men måste medge att detta är nog de mest iögonfallande naglar jag gjort... 


Trots det så är jag nöjd! De är storslagna, men det får en faktiskt vara en gång om året. Jag känner redan behovet att "tona ned volymen" till februari-naglarna...

8 kommentarer :

  1. Snyggt hördu! Jag gillar verkligen glittret, det gjorde stor skillnad :) Ser du fram emot att åka till Mariefred och fira?

    SvaraRadera
    Svar
    1. SÅ JA JA JA. Hur firade du jul, Amandah?

      Radera
  2. Så juligt och fint!!

    SvaraRadera
  3. Jätte fina! God jul Emelie! Hoppas du får en fin julafton ikväll med alla nära och kära! :) <3
    //U.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och verkligen detsamma, Urszula! :*

      Radera
  4. Absolut storslagna och supersnygga! Men tycker nog de i gult och rött var mer iögonfallande.. kan i för sig bero på att grönt är mer min färskala när det gäller naglar :p
    //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gult och rött? Vilka menar du?
      Ah, du gillar grönt alltså! För mig är det lite för mörkgrönt för att vara vardag, hehe.

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)