Lösenord

torsdag, december 13, 2018

Bleka läppar och obeslutsamt väder

Idag är det torsdag. Veckan innan julen drar igång. Jag menar, eftersom nästa vecka är sista arbetsveckan för många (inte för mig, jag jobbar ensam mellandagarna samt första veckan efter nyår), så nalkas alla dessa julavslutningar!

Julavslutningslunch i Eskilstuna på måndag, privat jullunch med Malin & Ann-Sofie (mitt Nyköpings-gäng!) på tisdag, middag hos Emils farmor på tisdag kväll, julklappslek i korridoren på torsdag.. och så på fredag är det sista arbetsdagen innan julafton!


Så spännande hur vädret verkligen skiftar helt mellan soligt och höstigt till att det helt plötsligt dalar gigantiska snöflingor från skyn. Tycker så mycket om min utsikt.

På kontoret är det rätt kallt. Eller, jag, som är så frusen, tycker då det. Tur att jag har Raffe som håller mig sällskap (för en kan ju nästan ana att mina läppar är lite bleka på första bilden?).




Jag ser faktiskt fram emot att jobba i mellandagarna. Ingen annan på plats, rätt glest med besök (inte så många vill boka in på mellandagarna), jag får mycket tid till läsning och planering inför nästa år. Kubba runt på kontoret, värma Raffe, dricka te, äta pepparkakor och ta det lugnt - så ser min arbetssituation ut i mellandagarna! (så ni kommer säkert få ett par inlägg då).

I övrigt är det torsdag, och Emil ville återinföra date-night igen. Så ikväll har vi dejt! Längtar!

4 kommentarer :

  1. Åh, mysigt med dejtkväll! Var bär det av ikväll? Kan dock inte förstå din pepp över att jobba under mellandagarna, jag är verkligen 100 % procent pepp på julledighet :')

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Det låter bra det med. Vad skall du göra under ledigheten? :D
      Det blev ät! Kändes självklart efter såhär lång tid utan dejt!

      Radera
  2. Men vafaaan! Skrev precis en kommentar så fuckade allt. Aja, hursomhaver. Är lite frånvarande i kommentarsfälten just nu, det är lite mycket i huvudet a la Petra. Men du å raffe alltså! Emil får ju passa sig.. fast hans kärlek värmer förhoppningsvis mer :'D

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN BLÄ. Avskyr när tekniken strular.

      Ledsen att höra, hjärtat. Men jag förstår det, och det viktigaste är att du tar hand om dig själv <3 Med Mandalas, godis, hundgos och massa mys.

      Raffe får tack och lov hålla sig på jobbet, så tar Kottis över hemmavid. Men kan erkänna att Kottis inte behövs lika mycket när Emil finns ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)