Lösenord

onsdag, november 28, 2018

Kärleksbullsbak

Eftersom vi varken hade energi eller magplats kvar under vår två-årsdag att baka de traditionella kärleksbullarna, så slog vi slag i saken tre dagar senare. Efter min träning på söndagskvällen plockade vi fram den stora kaveln och körde kombinerat spyro-spelande medan degen jäste.


"Alltså stå HELT STILLA och låtsas som att du kavlar. Bilden blir bara suddig annars!"

Bullarna jäste, ja!


Medan vi bakade så lyssnade vi på musik, pussades, dansade fånigt, hjälpte varandra och skämtade. Det var så härlig och kravlös stämning mellan oss, och vi var båda så sugna på varsin varm, nybakt kärleksbulle.

En sats som skulle räcka till 40 bullar blev 12. Oops. Men på riktigt - hur små bullar tänker de att man vill ha, egentligen? Vi vill ha gigantiska!!!


Jag rörde ihop en cream cheese-frosting (som jag älskar så mycket!) som vi kletade över våra bullar. De såg lite mindre aptitliga ut då (beroende på hur snuskig humor man har).


Bullarna var alldeles varma, mjuka, fluffiga och precis lagom degiga. Tillsammans med den kallare sötsyrliga frostingen så var det *så jäkla gott*.

Vi åt två bullar var framför en cheesy romantisk julkomedi, drack te och gosade. Jag fick kärleksrus och kunde inte sluta attackpussa Emil i ansiktet under de segare delarna av filmen.

Åh, det var så himla gosigt. Jag älskar kvällsmys med Emil.

2 kommentarer :

  1. Men åh! Det här alltså. 12/10.
    Skulle du kunna tänka dig att dela med dig av receptet eller är det kärlighetsstämplat..? Ni gjorde de även med typ äppelmos tidigare om jag inte missminner mig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, söta du!

      Det stämmer även att vi gjorde dem med äppelmos. Jag tyckte inte det var lika gott, och Emil föredrog också nutellabullarna, så vi fortsatte bara med dem :D

      Det är bara ett vanligt kanelbullerecept, fast istället för kanelfyllning är det nutellafyllning (50g smör blandat med 100g nutella). Och så cream cheese frostingen är den vanliga som en googlar med cream cheese, florsocker, vaniljsocker och smör. Så enkelt, men så kärligt!!!! :D

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)