Lösenord

torsdag, november 01, 2018

Emils tredje dag i keto-utmaningen

Louice och Sara, vilka fina själar ni är! Jag skickade en printscreen av era kommentarer till Emil, varpå han blev riktigt glad och fick utökad kraft.


Dagen för Emil igår - tredje dagen, köpte på i samma matvägar som tidigare. Grillad kyckling med sås, majonnäs och sallad till lunch, och varmrökt lax, gurkstavar, sallad, majonnäs och smält ost till middag. Han har även börjar tillåta sig att äta ägg till frukost och mellanmål.


På eftermiddagen frågade jag om hur det var för honom. Jag hade nämligen inte fått några klagomål på hela dagen-


... Det verkar som att... det värsta sötsuget försvunnit!

Med endast ett fåtal gnäll under kvällen klarade han sig, sörplade på sitt te med grädde i (eugh), och sade.. "Alltså.. Fan vad gott det vore med choklad... Men jag mår inte DÅLIGT längre. Tror mer att jag saknar smaken än att kroppen kräver sockret, liksom."

När jag med glimten i ögat säger "Men perfekt! Då kan du ju köra vidare två veckor nu!" så skrattar han bara och säger "Nejdu!!! Om vi ska till Stockholm i helgen och fira Nattis, då kommer jag bannemig vilja ha glass!".

Så mja. Jag tror att han skulle kunna klara det. Men jag tror han inte har lust längre, när han insett att det inte är så roligt. Sade ju att det var urusel idé!

6 kommentarer :

  1. Tips är att äta lite bättre grönsaker än bara grönsallad så håller han sig mätt längre :) Gröna ärtor, broccoli, morötter osv! Heja Emil! (Moha jag skulle aldrig klara två veckor själv ahahah)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, olyckligt nog så ogillar han nästan alla grönsaker, haha! Och vissa grönsaker är det ju kolhydrater i också.... :O

      Radera
  2. Spännande utmaning. Men att avvänja sig från socker är ju jobbigt oavsett vilken diet man väljer. De första dagarna är ALLTID jobbiga och sedan kommer det en dipp till efter några dagar. I alla fall de gånger jag försökt mig på det. För då känner jag mig duktig som klarat av så många dagar i rad och tycker jag är värd en belöning (som såklart ska vara socker då :P).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, är det så? Intressant att höra!! Håller du på med någon diet nu? Hur fungerar det isf? :D Hur brukar det se ut?

      Radera
  3. Nej, nu heter min diet ”gravid” och går ut på att stoppa i mig det jag är sugen på för stunden. En av mina senaste saker som är sjukt goda är ben&jerrys honeycomb-glass. Men jag har i omgångar bestämt mig för att sluta med socker då, framförallt min mage, inte mått så bra av för stora mängder. Och det följer alltid samma mönster. Är ändå lika jobbigt varje gång. Och jag har sedan försökt återgå till mer ”normalt” ätande av slaget ”bara på helgen” för att efter en viss tid vara tillbaka där jag började med något gott nästan dagligen. ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åh, det klart!! Men när man är gravid så man vara lite överseende med akuta sug och sockerbehov, och låta kroppen kräva saker ibland. Sedan kan man göra sina försök att begränsa sig, men en gravid kropp kommer alltid vara en gravid kropp! Hehe. och honeycomb-glassen är så SJUKT god!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)