Lösenord

fredag, augusti 31, 2018

Fira Malin med nagelpremiär och ät-pizza

Igår hade jag ledig dag, torsdagen, innan mina två sista arbetsdagar på BUP. Jag började med att googla runt glutenfria- och veganska recept (detta var innan jag fick alla era fina tips!), och beslutade mig för att baka chokladkaka/kladdkaka/chokladrutor eller vad det nu skulle bli.

Efter en liten sväng ned till den lokala butiken i mjukis-one-piece, otvättat hår och nyvaket ansikte där jag köpte mjölkfria produkter, så satte jag igång med bakningen. Passade på att återvinna papper och glas, vika tvätt och städa i garderoberna. Jag blir så vansinnigt produktiv när jag är ledig hemma.


Snart stod fransk hallonkaka och chokladkreationen på spishällen och svalnade. Jag gjorde mig i ordning med dusch och uppiffning.


Jag hade bestämt dejt med Malin, min jobbästis (som dessutom ansluter till nya jobbet den 18 september!) vid kl. 17 för att fira att hon blivit ett år äldre. Redan vid 13 kröp det dock i benen, och jag beslutade mig för att gå ut på en promenad.


Jag gick längs hamnen. Olyckligtvis var det inte en så trevlig promenad, för luften var kvav och det kändes för kallt och för varmt samtidigt. En tryckande luft, liksom.


Jag gick förbi Emils jobb och stannade där i lite mer än en timme. Typiskt mig, att på en ledig dag sitter jag gatan över mitt eget, på Emils, och inte tar till vara på min lediga dag. Hade ju lika gärna kunnat vara på mitt eget jobb?!

I alla fall. Emil slutade vid 16, åkte hem, och jag stannade kvar för att möta upp Malin en kort stund senare. Vi gick till nagelsalongen, och där skulle jag bjuda på hennes första salongsnaglar!


Hon satt där en god timme, fick förlängning, gellack och sina franska tippar hon önskade sig. Hon var så glad efteråt! Sedan gick vi över till ät., där vi tänkte käka middag.


Malin var så nöjd över sina naglar! Hon var tvungen att fota dem. 




Och mig med!


Snart kom maten in, och jag beställde min favorit: oxfilépizzan. De har ju tänkt "göra om" sin meny till på måndag, så jag kände att jag var tvungen att ta denna, i fall att den tas bort sedan.  (Fick höra av kyparen att den inte skall tas bort dock, phew!!)


Malin tog en chèvre- och rödbetssallad, för hon går på diet och mamma-träning för att bli av med bebiskilona. Stackars människa. Diet. Vad är det för liv egentligen?


Men men. Hon var nöjd och glad över maten i vilket fall! 

Vi satt där och åt, samt skvallrade om gamla jobbet, peppade inför vårt nya jobb, diskuterade Paris och livet här i Sverige, samt massor om helgens kommande psykologkryssning! Det skall bli så kul!


2 kommentarer :

  1. Det låter som en jätte fin dag! Och rött läppstift ser otroligt fint på dig! :) Eftersom jag var borta från bloggen en bra tag måste jag fråga (nu när jag kommer ihåg) hur blev det så att slutar på BUP? Du skrev säkert nån inlägg om det men jag hittar inte den.
    //U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, Urszula!!
      Ja, hur blev det så... Ja, alltså... Jag kanske kan länka inlägget, så får du höra mer utförligt?

      Här funderade jag på det första gången:
      http://sockerskrin.blogspot.com/2018/05/somnbrist-med-orostankar-hjalp.html

      Här hade jag bestämt mig och tackat ja till tjänsten på BHV:
      http://sockerskrin.blogspot.com/2018/07/tankar-om-mitt-forsta-ar-som-psykolog.html

      Hoppas det hjälper!! <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)