Lösenord

söndag, augusti 07, 2022

Paris: Dag 1, Tillbaka till Guy Môquet

Jag är tillbaka i Paris igen. Det är fantastiskt. Fastän jag var här i både maj och juni så var känslan oslagbar: jag har saknat det här. Kanske är det också den känslan som bringar tillbaka blogglusten i mig igen. Att få dela med mig av det som pirrar. 

Jag anlände i onsdags, runt kl. 17. Jag hann inte mer än bekanta mig med lägenheten och Maddie, som jag var och passade även förra året. Då var det precis när jag börjat på Mindler och kunde påbörja min dröm att jobba från Paris. Nu är jag ett år in i drömmen.


Amanda har en fantastisk lägenhet precis vid Guy Môquet, i nordvästra Paris. På gränsen mellan det bohemiska chic:a, och slummen. Men utsikten går det inte att snacka bort - den är magisk.

Så fort jag stadgat mig så gick jag och handlade och köpte middag. Alltid baguette. SOM jag längtat!


En halva med ost och sylt, en med ost, skinka, basilika och sallad 🥰


Jag tog en kvällspromenad runt om i området. Det är så fasligt vackert hur kvällssolen spelar på de vackra byggnaderna. Jag smäller av. 


Ju längre solen sänker sig, desto mer rosa blir skenet. 


Det var min första dag i Paris. Och här ska jag vara - i nästan två veckor.

 Jag kanske bloggar, när jag får lust till det. Kanske blir inlägget kortare, mindre detaljerade, mindre bilder, mer tidsluckor... Men det spelar ingen roll, jag är bara lycklig att vara här. 

6 kommentarer :

  1. Åhåå, äntligen!! Har kikat in här var och varannan dag sedan bloggstopp men sen blivit alltmer utsläckt - vilken intermittent förstärkning det blev nu när det fanns två!! inlägg att läsa sig igenom! Har inte ens gjort det fullt ut än, men älskar sista bilden i det här inlägget, och att du är i Paris!! <3 och att du bloggar! ! !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HIHI blir så rörd över att du ändå kollar in då och då? <3

      Radera
  2. Klickade in på din blogg (av gammal vana) och blev glad när jag såg två nya inlägg här <3 Tänker att det kanske inte behöver vara så definitivt, utan att du kanske kan blogga när du känner för det, när du får lust till det? Tycker det har varit väldigt fint att följa dina Paris-upptåg på instagram, och fint att få ta del av dem här också. Du verkar ha haft en fin sommar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh gullis! Det låter som ett bättre koncept det du skriver, mer enkelt och kravlöst. Vi får se hur det urartar sig, jag tänker att jag tar det som det kommer 🥰

      Radera
    2. Älskar älskar älskar!!! ♡♡♡

      Om du bloggar när du vill och känner för det så blir det också roligare att läsa än om det är ett måste för dig. Har saknat så blev superglad när jag också av ren vana kikar in då och då och såg nya inlägg 😍

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)