Lösenord

onsdag, juni 29, 2022

Nyköping om sommaren som avslut

Nyköping om sommaren är magisk. Det är en riktig sommaridyll. Så nära till vattnet, naturen, alla husen.... En morgon tog jag en promenad ut på piren, som är en 1,5 km lång brygga som sträcker sig ut längs Nyköpings kust.


Gick hela vägen till slutet och blickade ut över husen vid Brandholmen. Tänk - där, på andra sidan vattnet, bor jag!


Nattis & Vic kom på besök. Jag läste ut min pocketbok och vi tog lunch på Rökeriet. En varmrökt lax-sallad med sorgliga skivor fisbaguette. Salladen i sig var en av de godaste jag ätit på länge, dock.


Vi åt mjukglass i Stigtomta. Den godaste som går att hitta. Nattis tyckte inte om den, utan tyckte den smakade för mycket grädde. Men det är ju så en bra mjukglass ska smaka!


En annan middag åts också på Rökeriet, med min granne Bea. Vi delade på en låda med räkor och åt gravade tomater med parmesan, beställde in extra mycket bröd och aioli och åt chokladboll till efterrätt. 


Hon tog fantastiskt vackra bilder och sedan fotograferade vi varandra gapskrattandes när vi låtsades klättra upp för en mur.

Så. Det här var nog allt för den här tiden. Mer än halva mitt liv har jag bloggat. Jag började när jag var 15 år och nu är jag... 30 år. Helt vansinne. Men det känns ändå okej att avsluta kapitlet här. Boendes i Nyköping, arbetandes på Mindler, nyinflyttad i radhuset, början på sommaren.


Jag vill verkligen tacka er för att ni varit en så stor del av den här bloggen. Ni, och jag, och oss, det här är vårt! Jag är så tacksam för dig; Louice, Anna Maja, Josefina, Sara, Amandah, Liv, Marléne, Petra och My. Så jävla stort tack för att ni hängt med ❤️

9 kommentarer :

  1. Åh så sorgligt med sista inlägget! 😭 men så fint att avsluta i detta skede av ditt liv ändå. Det känns som att du är tillfreds med var ni landat. Kommer sakna dina inlägg så mycket men hoppas du fortsätter uppdatera dina övriga sociala medier och att vi kan hålla kontakten där. ❤️

    SvaraRadera
  2. Usch, vad sorgligt det känns. Och jag vill typ claima att ha varit med sen start? Det måste jag väl typ? 15 år, då var jag 14, tror ändå verkligen att jag följde dig (och du mig) redan då? Aesh vad nostalgisk jag blev nu, men börjar minnas när vi sågs i stockholm på Fåtöljen. Jag var här med min mamma en helg, och vi sågs och åt kladdkaka, och det var första gången vi sågs... Knäppt. Ja, tack Emelie <3

    SvaraRadera
  3. Tack för att du förgyllt mitt liv de senaste 13 (!!!) åren. Är så imponerad över den livsresa du gjort, allt du åstadkommit och över var du står idag. Du har ett sådant mod, en styrka och ett driv som jag aldrig tidigare skådat (nej jag överdriver inte) och jag är så fascinerad över hur du alltid vågat gå din egna väg. Detta i kombination med ditt sätt att formulera dig i skrift och dela dina upplevelser. Tack tack tack 💕

    SvaraRadera
  4. Sorgligt och vemodigt att läsa och skriva kommentar kanske för sista gången någonsin. Tack från botten av mitt hjärta att jag har fått förtroende att följa med i ditt liv och dina tankar! Kommer att sakna att läsa. Tack för att du har varit öppen och ärlig om alla sidor i livet. Lycka till med allt, med radhuset, kommande bröllop och alla dina drömmar och planer. Får följa med via Instagram, hoppas att du kommer göra lite liv, hus och bröllopsuppdateringar där ;)

    SvaraRadera
  5. Tårögd av detta! Tack tack tack för alla de här åren. Det har verkligen varit ett nöje att få hänga på den här platsen. Tack tack tack <3

    SvaraRadera
  6. :'( Tack för allt du delat med oss! Jag kommer vara lite egoistisk och hoppas på att du hittar lusten att blogga igen <3 om inte annat kanske en uppdatering den dagen ert bröllop blir av hihi. Kommer sakna att läsa din blogg, den har alltid varit ett safe space för mig. Inget ytligt eller triggande, bara genuint. Du är grym och jag hoppas att du och Emil fortsätter vara friska och må bra <3

    SvaraRadera
  7. Åh jag blev helt blödig nu 😭 det är ju en vardagsrutin att titta in här och följa dig. Kommer kännas tomt, men fuuullt förståeligt! Hoppas ju såklart du börjar blogga igen OM du känner för det framöver ♡♡♡ Det är många år man suttit på din axel och fått hänga med, tack som fan för det!!! Men men men, vi hörs på snap eller messenger eller insta hoppas jag annars kommer jag sakna ihjäl mig ❤️ Du är en inspiration, en sån jäkla härlig människa att följa och fått lära känna om så över skärmen. Stooooorkram <3

    SvaraRadera
  8. Saknar dig redan :'( Hoppas du mår bra <3

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)