Lösenord

tisdag, oktober 27, 2020

Jag var beredd att slakta Emil (men lagade vodkapasta istället)

I måndags tog jag en omväg till jobbet efter att jag postat paketet till Storbritannien, och gick lite längs ovana vägar. Kändes uppfriskande att få lite nya vyer.


Först på plats på jobbet vid kl. 07 och hann ta lite selfies i morgonljuset.


Det var sviiinkallt på jobbet, precis som det alltid vid den här tiden när höstkylan tränger sig på och centralvärmen inte helt fattat sitt raison d'être. Värmekudden Raffe fick premiärmikras.


Arbetade en heldag full med utmanande men roliga patienter, men sedan gick jag hemåt förbi träd som stod i både rött, grönt och gult. 🍂


När jag kom hem var jag så hungrig att jag var beredd att slakta Emil för en matbit. Emil var lika hungrig han, han åt bulle och jag smörgås samtidigt som jag förberedde maten. Vi var så nära på att banga och köpa hämtmat pga klarade inte av att vänta på maten, men jag vet ju hur gott det här är.


Vodkapasta! Andra gången i livet - och denna gång blev det till och med ännu bättre! Hade i stekt fläsk för en mer nyanserad sälta, mindre chili och en extra nypa socker. Plus vodkan självklart, som sammanför med chilin så att den blir mindre stickande och mer behaglig i styrka. SÅ himla nöjd!

På kvällen tittade vi på Så mycket bättre (följer ni?) innan jag kröp till kojs, lagom 2 timmar innan Emil. Haha, vi har fått så udda kvällsrutiner, han och jag. Först tyckte jag det var lite trist, men numera så tycker jag det är rätt skönt att kunna bre ut sig i hela sängen för mig själv, samtidigt som jag vet att han är i rummet intill. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)