Lösenord

torsdag, oktober 22, 2020

Glassrecension: Lohilo Damn

Jag har inte köpt Lohilo på ett tag (då Nicks visat sig vara mycket godare!) men när jag såg denna var jag tvungen att köpa den. En glass om heter Damn - this might be the best damn ice cream ever made, seriously, så var en ju tvungen! Bara tvungen! 

Lohilo Damn
Proteinglass med vaniljsmak, karamelltäcke och knapriga karamellkulor


Smak: 9/10
Vet ni vad den smakar som? Som Daim-glass. PRECIS som Daim-glass. Den har ett tjockt härligt karamell/choklad-täcke och så små bitar, liksom daimkulor, inuti. Det protein-iga i glassen försvinner direkt när det blandas med knaprig choklad och karamell. Det är så HIMLA bra!

Utseende: 4/5
Ja, men se bara! Det där karamelltäcket går inte av för hackor.

Tillgänglighet: 3/5
Så jävla onödigt betyg det här, haha. Men ja, har hittills sett den i många butiker jag varit inne i. Ingen direkt marknadsföring för den har dykt upp ännu, dock.

Upplevelse: 10/10
Förlåt men jag var bara TVUNGEN att sätta fullpott här. Jag hade verkligen inte förväntat mig det men DAMN (pun unintended) vad bra det var! Synd bara att det är så lite i kartongen - det tar slut direkt och jag vill ha mer. Rent näringsvärdesmässigt är det samma kaloriinnehåll som i vilken fullfet glass som helst (det på boxen är felskrivet), fastän denna har en helt annan fördelning med övervägande protein-innehåll. Och den här proteinsmaken som lätt smyger sig in: denna smakar inte som det, över~huvud~taget. Jätteimponerad!

Totalt: 26/30

4 kommentarer :

  1. men mums! på vilket sätt är det på kartongen felskrivet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står olika på locket vs på sidan av boxen (kan man även se på bilden på deras hemsida). Det står olika protein-innehåll och kalori-innehåll på olika sidor av den, vilket är sjukt förvirrande 😂 Men det som står på sidan är rätt och det som står på locket är fel!

      Radera
  2. Åh måste testa 😍 P.S. BJ cookie dough satt fint igår!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)