Lösenord

måndag, augusti 19, 2019

Kakbak, kattungebesök och skratta så grannarna bankar

Jag vaknade upp runt kl. 9 på lördagsmorgonen, och eftersom hela lägenheten sov så smög jag mig ut på en morgonpromenad. Livskvalitet. Promenerade med podcast i öronen genom skogsområdet och bara njöt av frisk luft.


När jag återvände hade Emil vaknat och satt och ritade, och strax därefter lufsade Tuva upp också. Vi gjorde oss i ordning och var redo att starta igång dagen! Åt frukost i form av smörgåsar, flingor och kvarg.


Eftersom vi under eftermiddagen gjort planer på att hälsa på uppfödaren Julia och kattungarna (nu när de strax fyller 8 veckor) så passade vi på att baka. Att ta med fika är alltid trevligt, inte sant?


Jag och Tuva bakade havrekakor med chokladbitar - ett gammal recept som jag haft men inte bakat på drygt tio år, tror jag! (alltid när det är kakor på gång så vill jag ju hellre att Emil bakar sina).


Kort efter bakning, diskussioner om musikartister och efterföljande avlyssning så satte vi oss i bilen på väg mot Nykvarn. Ett snabbt stopp på Burger King krävde varsin lyxshake/milkshake!


Sedan fortsatte bilresan 45 minuter upp mot Nykvarn. Jag var så pirrigt nervös - tänk att få träffa Minou, lilla brorsan och kattmamma Masha igen, och även fika med uppfödaren och hennes make. Och att Tuva skulle få vara med - den första vi känner som får träffa Minou, förutom vi!


HAN VAR PRECIS SÅ FIN SOM VI MINDES HONOM 😍


(förbered er på kattungespam)


Både jag, Emil och Tuva busade massor med de små. Minou är den hariga av de två kattungarna - jag kallar honom "lilla fegisen". Uppfödaren säger att han dock blir tuffare och tuffare för varje dag som går, så snart kanske vår lille fegis är en riktig huligan.




Tuva var redo med kameran och tog också ett par riktigt vackra bilder. Första bilden på mig och Minou 


Men snart smög han iväg och lade sig i ett hörn....


... och somnade, såsom kattungar gör.


Och mamma Masha lade sig bredvid.


Lillbrorsan, Jack, lade sig på en stol för sin tupplur.


Vi fikade sedan tillsammans med uppfödaren Julia och hennes man Per, åt av våra kakor och blev bjudna på melon och naturgodis. Vi satt en halvtimme och diskuterade rasen Russian Blue, om hur det är att vara uppfödare, resor till Italien och USA, nöjesparker och det var riktigt trevligt..! Jag hade inte alls behövt vara så nervös.

Blir alltid så förundrad av deras andra katter i huset, samtliga Russian Blue. De är så fruktansvärt vackra - slanka, smidiga, skinande silvergrå katter med smaragdgröna ögon.

När vi hälsat på kattungarna en sista gång tog vi bilen hemåt igen. Handlade och dukade fram för tacos!


... och efter tacos: snacks! Chips, choklad, lökdipp och guac. Och obligatorisk pepsi max. 




Vi tittade på en film på Netflix baserad på en Stephen King-novell - Geralds lek. Visade sig vara en psykologisk skräck-thriller-drama film, och den var så fruktansvärd obehaglig och bra på samma gång! Vi avslutade filmen med kårar längs hela ryggraden (och många episoder med kudden framför ansiktet), helt uppsluppna av filmen och den intensiva känslan.

För att lätta upp stämningen bestämde vi oss för att spela Yatzy - för vad är mer lättsamt än Yatzy?!


Tuva hade dessutom aldrig spelat det förr men visade sig vara en sådan hejare på det - något som fick oss alla tre att vika oss och skratta så högt att grannarna under bankade i taket. Oops.

Vi gick återigen och lade oss runt 1-tiden, och sov så djupt som bara en kan efter en så kalasbra dag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)