Lösenord

tisdag, augusti 20, 2019

Amerikanska pannkakor, avsked och bubbelpool med Andreas

På söndagsmorgonen vaknade jag upp lite efter kl. 9 och lät Tuva och Emil sova vidare medan jag tog mig ut på min morgonpromenad. Andades frisk luft och kände hur jag bara fyllde lungorna med välmående. Var ute och traskade runt en timme innan Emil skrev: "nu börjar det bli dags för frukost!", vilket var hans sätt att säga "kom hem, jag är hungrig!".


För denna morgon hade jag lovat mina amerikanska pannkakor! När jag kom in hade Tuva och Emil redan börjar preppa med dukning och smetvispning, och jag tog över för att grädda pannkakorna.


Vi gjorde dubbel sats och fick en imponerande hög med pannkakor. Det tillsammans med både mörk och ljus sirap, stekt bacon, nutella, bananslantar, hasselnötskross och mandelflagor.


*mwah!*

Sedan slog vi oss ned i soffan och vilade magarna. Vi hade lyckats moffa i oss hela pannkakstornet och hade matkoma deluxe. Vi tittade på en hjärndöd realityserie på Netflix och scrollade på mobilerna.


Klockan 14:30 bestämde vi oss för att ta en fika på Espresso House - det är nämligen en av Tuvas laster. Hon fullkomligt älskar alla drycker, chailattes, frappes och gud-och-hans-moster.


Emil tog en frappuchino med espresso, grädde och karamell, och tuva en is-chailatte. Jag tog en sedvanlig kopp te med skummad mjölk. (Bara skummad mjölk känns redigt lyxigt faktiskt?)


Så blev klockan 16 och vi skulle lämna Tuva på busshållplatsen. Helt plötsligt började det vrålösa ned regn, och vi kramade Tuva adjö under tak och såg henne springa ut mot bussen. Hej då Tuva, det har varit så vansinnigt trevligt att ha dig här!


Men regnet blev allt våldsammare och Emil och jag var skeptiska till att, utan paraply men finklädda och med tygskor, kunna ta oss till bilen längre upp på stan. Vi ringde in räddningshjälp i form av Andreas Holmér, som kom och skjutsade oss till bilen (hjälte!!!). Snart åkte vi efter honom hem till hans föräldrars hus, åt vilket han satt husvakt denna helg.


Superprålig villa med alla bekvämligheter. Vi hade först haft planer på att grilla, men i och med det våldsamma regnet så valde vi att laga mat inomhus.


Vi stekte högrevsburgare i gjutjärnspannan och dukade upp ett riktigt festbord.


Vi åt till dess bordet var länsat och vi var mer än nöjda. Då förberedde Andreas bubbelpoolen. Hör ni va? BUBBELPOOLEN. *ryser av lyx*


Vi kröp ned i det varma vattnet och satte igång bubblorna. Regnet duggade på, men Andreas drog fram parasollet så att vi kunde äta våra linschips utan regnvatten i chipsskålen.


Alltså LIVET. Förstå hur härligt det var att sitta där bland massagestrålar, ljuslyktor i neon och bubblor, dricka pepsi max och snacka om allt mellan himmel och jord.


Efter ett tag hade vi samtliga russinfingrar och tår, och gick upp och duschade iordning oss. Sedan plockade vi fram mer snacks: nästa påse linschips och ett ny påse ostbågar som vi hittat.


Med filt kröp vi ned i soffan och satte på The Great Gatsby, som varken Emil eller Andreas sett. Jag åt upp nästan hela ostbågepåsen (för så god den var!!!) och en hel flaska pepsi max. Verkligen söndagsmys i sitt esse.

Emil och jag körde hemåt runt 22-tiden, och när vi lade oss i sängen kunde vi enas om vilken fantastiskt bra helg vi fått uppleva.

3 kommentarer :

  1. Det verkar verkligen ha varit en toppenhelg (och kan tänka mig att livet känns ganska toppen nu när du är påväg till Paris dessutom!). Tror du att du och Tuva kommer att träffas oftare framöver, nu när ni *brutit isen* efter några år och hon har blivit äldre och fått större *rörelsefrihet* och hela den biten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, du förstår ju!!! Livet leker verkligen just nu.
      Och jag hoppas det - att jag och Tuva kommer kunna träffas mer. Speciellt för att hon har möjlighet att ta sig hit på egen hand, och att hon gärna lämnar hemmet några dagar och får lite luft från alla sina småsyskon ;) Ska verkligen försöka hålla den kontakten varm!

      Radera
  2. Låter verkligen som en toppenbra helg! Som att ni upplevt mycket men samtidigt haft lugna stunder :)
    //Em

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)