Lösenord

måndag, augusti 12, 2019

Glassrecension: Ben & Jerry's Oat of this Swirled

Sista USA-glassen ut för recension! Detta är en av glassarna som jag sett mest fram emot att prova när jag såg den. Jag älskar kanel och jag älskar havrekakor, så jag slog mig i backen på att detta skulle bli en succé. Därför sparade jag den till sista dagen i USA.

Ben & Jerry's Oat of this Swirled
Smörig farinsockerglass med chokladbitar och kanel- och havrekaksswirls


Smak: 10/10
Det finns inget fel i smak när det gäller den här glassen. Glassen är söt och smörig (perfekt!) och kakorna är krispiga, sega och smakar av kanel och havre. "Som de är bondkakorna ju!" sade Emil när han smakade. Ja, men precis så! Chokladbitarna bryter av fint med lite extra knaprighet, och gör att man inte tröttnar på glassen.

Utseende: 3/5
En anar både choklad och havrekaksbitar redan från första stund. Däremot ser de aningen små ut - men frukta icket! De blir riktigt stora och maffiga när en gräver sig ned litet.

Tillgänglighet: 4/5
Fanns i de flesta affärer; Publix, Target och Walmart.

Upplevelse: 9/10
Den här glassen uppfyllde verkligen mina förväntningar. Den var simpel, men ändock speciell, och en glass som jag definitivt hade köpt regelbundet om den fanns i Sverige. Det är nog faktiskt denna glass jag är som mest upprörd över inte finns i Sverige. Det enda som jag kan klaga på är att det fanns liiiiite för många chokladbitar (jag vet, vad är detta för problem egentligen?!), och jag hade önskat mer havrekakor istället.

Totalt: 26/30

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)