Lösenord

söndag, november 18, 2018

Raclette och Spyro (the magic dragon!)

Bloggen har börjat stagnera. Jag har inte motivationen att uppdatera. Det är underligt - för jag fotar och tänker mig händelser i tankar om hur jag skall dokumentera det (precis som jag gjort sedan jag började blogga för tio år sedan), men sedan fastnar det. Sedan visar jag er bara inte.

Vi får se när det blir roligt igen att dela med mig av mitt liv. Men till dess får det bli som det blir.

I fredags så hade jag och Emil planerat att äta raclette till middag. Det är en sådanhär perfekt murrig vintermånadsmåltid, då det är varmt, mysigt och mättande. Dessutom hade jag tuffat igång surdegen och gjorde två knotiga, högst imperfekta små sirapsbaguetter.


Vi dukade upp med levande ljus, tryffelsalami, smör och en smältande fransk comté.


 Emil ville givetvis dokumentera. Det är inte alla dagar vi äter smält ost till middag. Det är lite lyx över det.


Denna fredag var Emil extra glad, för hans beställda paket hade kommit. I paketet låg nya pokémonspelet, och bäst av allt: nya Spyro!!!!!!

Jag spelade mycket Spyro när jag var liten, på mitt ps1, och nu har de gjort en remake på det gamla spelet till ps4.


Det ska vi spela ut tillsammans, jag och Emil. Vi började med att spela 2 timmar och köra ut 21% av spelet redan första dagen. Ska dock ge all cred till Emil för framgången, för själv har jag inte spelat på så länge att jag i princip glömt vilka knappar man ska trycka på. Emil framförde den lilla draken med perfektion, medan jag mest råkade springa in i hus och stolpar och skrattade högt åt min egen brist på skicklighet.

14 kommentarer :

  1. Hoppas din lust att blogga kommer tillbaka igen för jag har saknat dina uppdateringar när du varit borta nu. Men även om jag känner så, så vill jag ju inte att du ska blogga om du inte har lust. Tror att det har märkts på dina inlägg om du gjorde det fast du inte ville.

    Så mysigt med tv-spel! Jag har aldrig haft ett och tycker det verkar vara det ultimata sättet att ta det lugnt och fördriva tiden på. I min hjärna blir det en jättemysig stund att få sätta sig och spela bort några timmar, men tror nog jag glorifierar det lite, hehe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det har du rätt i. Men det har känt så meningslöst och dumt, och då är det nog bra att bara låta det vara ett tag.

      Haha, roligt hur du romantiserar tv-spelande! Hur kommer det sig då att du inte provat? ;) :*

      Radera
    2. Provat har jag, hemma hos kompisar som har. Men jag har aldrig ägt ett själv! Och det är det jag tycker verkar så mysigt, att få spela bort en hel förmiddag i soffan i pyjamas till exempel! Men som sagt, jag inser jag romantiserar det. För datorspel har jag och det är inte alls så mysigt som jag föreställer mig tv-spel.

      Radera
  2. Förstår att motivationen inte finns jämt. Hoppas du blir inspirerad att blogga igen, din blogg är bäst. Haha kom faktiskt på mig att själv att längta tills du åker till Paris. Jag har själv inte ro att åka dit (småbarn!!) så jag njuter av att läsa om dina resor..så länge..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åh, jag åker igen i februari, och sedan i maj! Håll ut!

      Radera
  3. Fint att få läsa om dina dagar igen och skönt att det "bara" var bloggtorka och att inget mer allvarligt hänt dig eller någon i din närhet.
    //Em

    SvaraRadera
  4. Åh, vill du inte beskriva hur du gör ditt bröd? Har du recept? De ser alltid så himla goda ut! Jag kan inte laga bröd alls, men blir så sugen när jag ser dina. Tycker som vanligt att det är så mysigt att få se dina kryddade vardagdinlägg, som beskriver vanliga dagar men med era små ansträngningar för att verkligen sprinkla lite guld över dem! Undrar också, vad är Spyro??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, men det är så olika! Har inget riktigt recept utan brukar höfta... Men vanligtvis kör jag med ca 100g bubblande surdeg, 210 g vetemjöl, 180 g rågmjöl, 50 g sirap, 20 g salt och så lite brödkryddor på påse :D Jäser i 8-10 timmar och sedan bakas ut, jäser 1 timme till och sen ugnen!

      Googla 'Spyro the magic dragon'. Det är ett gammalt tv-spel jag brukade spela som barn, om en liten lila drake som är ute på äventyr. Finns nu en re-make som precis kommit ut, och både jag och Emil blev så lyriska!

      Radera
  5. Kul med uppdatering, men givetvis ska det kännas bra för dig också! Skriv bara för din egen skull och när det känns rätt :)

    SvaraRadera
  6. Fina Emelie det ska vara kul och givande för dig att blogga, men finns det något vi läsare kan göra för att få upp inspirationen/motivationen? En frågestund kanske? Ett gästinlägg från Emil eller någon annan? Ditt bästa minne hittills? Vad drömde du om att arbeta med som liten? Vad var din favoritmat som barn? Godis eller Chips? Film eller serie? Har du varit på Gekås någon gång? Vilket är det bästa på julbordet? Ska du och Emil fira ihop?

    Oj herrejösses, det bara sprutade frågor ur min hjärna hahaha. Pusspårä <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN SÖTA DU!!! Bara dina frågor hjälpte massor!!! Kan jag göra ett inlägg med dem, som en frågestund, som du sade? Det var faktiskt en jättebra idé! :D :*****

      Radera
    2. Ja självklart! :D ska se om jag kommer på fler ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)