Lösenord

tisdag, november 20, 2018

Alfapet och kökstango

Som ni vet så berättade jag att min motivation har sinat på sista tiden. Blev så himla glad när både Petra och Louice kom med förslag och fullständigt sprutade ur sig idéer på hur ni kan vara delaktiga att öka på min blogglusta. Särskilt då dessa förslag var briljanta!

Petra kom med idéen om en gammal hederlig frågestund. Gud, jag känner mig så härligt 2007!!!! Har ni några random eller icke-random frågor till mig? Skriv i kommentarsfältet!

Eller som Louice tipsade om; önskeinlägg? Skriv vad ni önskar läsa, så jag blir inspirerad?

Hursomhaver. Igår spelade jag och Emil alfapet.


Jag kickade hans lilla rumpestump långt åt helskotta med min vokabulära talang. Om det är något jag kan, så är det ord.

Sedan fåndansade vi dramatisk tango i köket till 2000-talets musik och trånade efter vår kommande två-års-dag. Jag längtar så jag spricker.

14 kommentarer :

  1. Här kommer fler frågor ;)
    1. Favoritblomma? Varför just den?
    2. Finns det någon vardagssyssla som du tycker är pisstråkig?
    3. Kan inte du göra en video med dig och Emil om ni ska julbaka!!!!! Ups, eheh blev lite väl taggad.
    4. Vilken är din favorit krydda? Finns det någon som du använder i allt du lagar? (Förutom salt och peppar då alltså.)
    5. Vad ville Emil bli när han blev stor? Har det förändrats eller är det det han arbetar med idag?
    6. Viker eller skrynklar du toapapper?
    7. Vad skulle du göra om du vann 1 miljon kronor?
    8. Vad hände med alla ugglor som du samlade på i olika former?
    9. Att få en burk b&j's varje dag i 3 år eller att bo i Paris i ett halvår?
    10. Detta är ingen fråga men vill bara säga att du är helt fantastisk och jag älskar att läsa din blogg just för att du är så himla ärlig och härlig <3

    SvaraRadera
  2. Till frågestunden: hur ser du och Emil på framtiden, med barn, utan barn, i Sverige eller någon annanstans? Om det är saker ni pratar om (bebisar är typ det enda jag tänker på då jag har en liten tremånaders här hemma haha obsessed with him och alla andra bebisar för den delen)

    Sen undrar jag hur du nu tänker tillbaka på din tid som polyamorös och om du skulle kunna återgå till den livsstilen om det skulle ta slut med Emil (ta i trä)

    Till önskeinlögg tänker jag att det kanske kunde vara kul med throwbacks när du saknar inspiration för nya inlägg. Sen ibland om du har fått en/ett par tänkvärda kommentarer under spridda inlägg att du kunde ta upp dem i ett eget inlägg, svar eller reaktion på kommentarer, är väl lite liknande frågestund fast då behöver det egentligen inte vara direkta frågor.

    Ha en fin dag Emelie, kr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superbra ju!!! Tack för inspo!

      OCH HUR GOS ATT HA BEBIS HEMMA? Så fiiint! Är ni lyckliga???
      Kram!

      Radera
    2. Ja det är mer gos än vad jag kunnat föreställa mig och vi är så lyckliga!! :) kram

      Radera
  3. Alfapet <3 Är jag den enda som älskar frågestunder trots att det känns lite 2008 i bloggvärlden?

    Frågor:
    1. Vad skulle du vilja jobba med om du inte arbetade som psykolog?
    2. Vilka är Emils bästa och sämsta egenskaper?
    3. Vad röstade du på i det senaste riksdagsvalet, och varför? (och om du vill hålla politik utanför bloggen är det helt okej förstås, men är nyfiken!)
    4. Okej, en jättenrandom fråga.....Har du någonsin haft/tänkt tanken på att ha en trekant med någon? ;)
    5. Kommer du att lära dina eventuella framtida barn att tala franska? Typ läsa barnböcker på franska för dem i tidig ålder och så? (Vore så fint ju!!)


    Önskeinlägg:
    Håller med Petra om att det vore jättefint med en julbaksfilm! Och vore även intressant med ett inlägg med din och Emils gemensamma bucket list (om ni har en sådan).

    Jag kommer säkert att ställa fler frågor och komma med fler önskeinlägg längre fram :):):)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så så så bra! Tack Louice!! <3 Dig kan man lita på!

      Radera
  4. Önskeinlägg:
    Dina bästa tesorter och hur du helst dricker ditt te.
    Saker vi inte vet om dig.
    Kanske en update kring din syn på poly(ah minns inte det riktiga ordet) relationer?
    Kanske en Nyköping vs Stockholm lista, vad gillar du och ogillar du med dom städerna?
    Visa din perfekta godispåse!
    Ett foto i timmen.
    Gästinlägg från Emil?
    Kanske tillbaka blickar typ: det här gjorde jag det här datumet förra, förrförra osv året.
    Uppdaterade bilder på ert bo :)

    Kram!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättejättebra tips!!!! Ser att det finns massor där jag inte skrivit om - men min perfekta godispåse är nog faktiskt samma:

      https://sockerskrin.blogspot.com/2016/03/mina-basta-godisbitar.html :DDD

      KRAM!

      Radera
  5. Frågooor:
    - Vilka är dina 3 bästa respektive sämsta egenskaper, och samma med Emil?
    - Hur ser du på uppfostran? Vad värdesätter du, hur går tankarna?
    - Vilka 3 händelser tror du har påverkat mest till att du är den personen du är? (Eh, luddig fråga, men du förstår nog)
    - Om du bara får leva på 5 saker resten av livet (mat alltså!) - vad väljer du?
    - Vilka 3 saker hade du tagit med dig till en öde ö?
    - Favoritfilm?

    Ouuff vill komma på fler! Kanske adderar några sen haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker det där var jättebra!!! Tack My! :D <3

      Radera
  6. Okej, fem snabba:

    - Äta en deciliter jordnötssmör varje dag i resten av ditt liv, eller aldrig mer äta en baguette?
    - Tre materiella saker som du hade tagit med dig till en öde ö?
    - Få brainfreeze varje gång du äter en glass, eller bara få äta en glass en gång per år?
    - Vilka är dina kändisfrikort?
    - Vad är det konstigaste du har i din garderob?

    Inser nu när jag läser igenom mina frågor att jag nog är lite konstig, haha. Kanske kommer på fler (förhoppningsvis normala) frågor senare. :-)

    SvaraRadera
  7. 1. Vilka är dina närmaste vänner och vad är viktigt för dig i en vänskapsrelation?Vet att du skrivit tidigare om svårigheten med att ”klicka” med vänner helt och hållet (rätta mig gärna om jag har fel), så ett inlägg om dina tankar kring vänskap (t ex hur vissa relationer har utvecklats eller tagit slut) vore intressant!
    2. Upplever du prestationsångest och hur hanterar du den i sådana fall?
    3. Har du haft några alternativa yrkesval om du inte skulle bli psykolog?
    4. Hur var du som barn/tonåring?
    5. Hur är livet som monogam vs. polyamorös?
    6. Gästinlägg av Emil och Nattis vore superkul också! :)

    KRAM <3

    SvaraRadera
  8. Några frågor jag funderat på på senaste - dock rätt djupa så du behöver inte svara om du inte känner dig bekväm i det :)
    1. Du skrev i kommentarsfältet någon gång att du inte kände dig 100 % frisk från tidigare ätstörningar. Vad anser du att du har kvar att jobba med?
    2. Hur kändes det att agera måltidsstöd och möta ungdomar med ätstörningar då du arbetade på BUP med tanke på din egen historia?

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)