Lösenord

söndag, september 30, 2018

Hylla med ljusslinga inför det nalkande vintermörkret

I lördags hade jag och Emil kommit överens om att slutligen sätta upp den sista hyllan i vårt bo. Den som vi verkligen dragit ut på att sätta upp, då väggen är titaniskt hård och Emil undvikit den kraftansträngningen så länge som möjligt. Och det var ingen lätt match, kan jag säga! Emil stod och pressade borren mot väggen för att få något sorts avtryck i väggen, så pass att han blev svettig så det droppade om honom. "Vilket gympass!" ropade jag, där jag satt fem meter ifrån och höll för öronen av de öronbedövande borrljuden.

Men han klarade det! Knappt ett år efter inflytt, hyllplaceringen är komplett! 


Titta, så fint hyllan ramar in tv:n? 

För att öka på mysstämningen nu, perfekt i höst och nalkande vintermörker, så satte vi upp en liten ljusslinga som går från vårt träd upp över hyllan.


Jag blev så nöjd att jag satt och fnissade av lycka i soffan. 


Sedan satt jag och myste i soffan medan Emil belönade sig själv med några tvspels-timmar i hobbyrummet, och jag satt och kikade på min senaste youtube-crush.


I princip varje avsnitt på hans kanal så åker han till ett speciellt donut-ställe och äter (vad som verkar vara) fantastiska donuts. Jag har försökt så ett frö i huvudet på Emil att när vi åker till Florida nästa år,kanske det är värt en två timmars roadtrip för att äta på samma donut-ställe som han äter på i sina videos. Det vore episkt.

Äsch. Till dess får jag mysa i soffan med hyllan och ljusslingan, och titta på när Nick Dompierre äter donuts på youtube.

5 kommentarer :

  1. Tjusigt! Vad är det för stort träd som ni har i lägenheten förresten? Väldigt fin och ståtlig växt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en fikus! Den är lika gammal som jag - min farmor fick den av min mamma när hon kom på besök första gången :')

      Radera
  2. Vad fint det blev! :)
    //U.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt :)

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)