Lösenord

onsdag, augusti 15, 2018

"Något lätt, typ glass"

De senaste dagarna har varit ett ståhej - jag har obsessat över kräftskivan på lördag som komma skall (och räkna på inköp, tid för bakning/tillredning, hitta lokal/planera sovplatser, ordna aktiviteter)... och Emil har pluggat som en galning till körkortsteoriprovet (!) som han skall skriva IDAG (!!!).

Men det är jätteroligt när det händer så mycket (som även är hanterbart!). Exempelvis när jag skickade en lista till Emil på middagsförslag.




Så kommer han med ett annat, genialiskt förslag:


OCH DÅ VET JAG ATT VI ÄR MENADE FÖR VARANN!
Kände hur kärlekspirret bara bubblade i magen och bara: "Ja. Jag har träffat den rätte för mig."


Köpte en Half Baked men insåg snart att jag inte alls var sugen på chokladglass. Så tre skedar in bytte jag burk, till en annan (man har väl ett stash i frysen!).


 Myyyycket bättre!




Vi slutförde burkarna med lätthet samtidigt som vi låg med tända ljus och tittade på en ny film på Netflix. Sedan gosade vi till andra avsnittet av Gypsy, som min syster tipsat om.

Emil hann plugga körkort sin sista timme innan läggdags, och jag somnade redan 21:30. Har börjat få in en så bra läggningsrutin nu! Idag klockan 13:30 skall jag skjutsa Emil till skrivningen, och om han klarar det så ska vi fira med pizzadejt att han klarat först halvan av körkortet!!

2 kommentarer :

  1. Lycka till till Emil!!! Jag ska hålla tummarna idag, men han kommer säkert klara det galant! :)
    //U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska hälsa honom så väl om han inte hinner läsa det själv!! :D Ska strax skjuts dit honom till provsalen!! :O

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)