Lösenord

fredag, augusti 03, 2018

Mer från ät. och en torsdags-dejt-lek!

Tjenamors! Idag är det fredag: den dagen som jag åker till Barcelona, minsann! Men innan vi far och an det roliga, så vill jag dela med mig om gårdagen. Dejt-torsdag, så klart!

Först var vi inställda på att testa en ny restaurang vid hamnen. Men sen fick jag craving efter pasta (som inte fanns på vald restaurang), varpå vi började tänka om. Helt plötsligt befann vi oss på ät. Vi satte oss på uteserveringen och njöt av värmen och vädret. Det blåste alldeles lagom, så det inte kändes varken för varmt eller för kallt (hur ofta händer det numera?!).


På ät. alltså, som jag vet att det inte ens finns pasta på menyn? Så konstigt det kan bli ibland, när en börjar tänka om, liksom. Då kan det bli nästan vad som helst. Hade ändå redan tappat min pasta-craving. Och här är vi!




Jag hade tidigare under dagen förberett en dejt-lek, för det tyckte jag skulle bli skoj! En "Hur bra känner vi varann?"-lek, som jag även lekte med syrran för typ fem år sedan.


Den gick ut på att vi först skulle skriva våra "sanna" svar på en sida, och på andra sidan gissa vad den andre skrivit på sin. Liksom, för att se om vi verkligen känner varann så bra som vi tror! Det krävdes mycket tankeverksamhet för att skriva den, och medan vi funderade och skrev beställde vi in en förrätt.

Fried mac'n'cheese-bollar med tryffelmajo. Det var himmelens gott!


Mellan förrätten och huvudrätten fortsatte vi knåpa. Emil satt koncentrerad.


När vi sedan rättade svaren så fick jag 14 poäng, och han 17 poäng (av totalt typ 20). Vilken hjälte! Är det för att jag är så transparent? (Paris, bröd, glass, promenader.... jag är ju rätt solklar på vad jag gillar/inte gillar). Eller vad säger ni? (nej jag försöker inte ursäkta mig.... eller? #dåligförlorare)


Varmrätten var vildsvinslangos (för hans del) och (självklart) oxfilépizza för min del. Jag är ju lite tradig sådär, om jag gillar något på menyn så ändrar jag i princip aldrig beställning.


Vi åt till dess att vi var proppmätta, skrattade och pratade om leken och det nya vi kommit fram till om varandra, och det gamla vi redan var tvärsäkra på.


Efteråt blev det en promenad hem i vackra Nyköping, som nu i helgen ställer till med redigt kalas, för det är ~festdagar~ i Nyköping. Precis under helgen jag reser bort till Barcelona. Vi pratar karuseller, matstånd, liveartister, uppträdanden och försäljning av allt möjligt. Typiskt va?!

Vi kom i alla fall hem - Emil skötte tvätten och jag packade till Barcelona.

Häng kvar, för senare under eftermiddagen kommer det upp en videoblogg!


2 kommentarer :

  1. Så himla finurligt att ha med sig en frågelek till restaurangen! Det kanske man ska testa. När vi äter ute så är det mest tyst mellan tuggorna. Nästan så man tycker det är pinsamt inför gästerna runtom. Men det är skönt att samtidigt bara kunna vara, äta gott och njuta av varandras sällskap på det viset med ibland.

    Ha det bäst i Barcelona! Jag behöver nog inte säga att du ska fota mycket för det tror jag faller sig naturligt ;)

    Längtar tills videobloggen kommer upp, iiih!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo, det brukar vara det bland oss med (låt maten tysta mun!), men ibland frsöker jag krydda upp det med en lek. Det uppskattas, som omväxling :)

      TACK!!! Hoppas du gillar de kommande inläggen nu också <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)