Lösenord

onsdag, augusti 01, 2018

Mac'n'Cheese och Nyköpings bästa mjukglass

I lördags hade jag och Emil en riktig slö- och moffdag. Vi började med att vakna upp, Emil och jag före Nathalie, i vår lägenhet. Emil satt och kollade på anime på Netflix och jag bloggade. Till frukost åt jag ostmackor med sockerspäckad crunchy-müsli och oboy. Som en barndomsdröm!


Efter att vi lämnat av Nathalie på bröllopet ute på vischan så stannade jag och Emil för att äta Nyköpings godaste mjukglass. Den finns faktiskt på OKQ8 ute i en liten by utanför Nyköping, för glassen (till skillnad från andra ställen!) är tjock, gräddig, tung och krämig och späckad med vaniljsmak, snarare än den där lätta, luftiga mjukglassen som knappt smakar något. Vet ni vilken jag menar?!


Så kom vi hem och slog oss ned i soffan. Jag moffade lite chips och så såg vi på en hjärndöd amerikansk komedifilm. Fläkten stod på full fräs hela dagen. Det var alldeles för varmt för att gå ut, gick knappt att ha öppna fönster!


Vid 16-tiden började jag bli hungrig igen, varpå jag hade den geniala idéen att göra mac'n'cheese. Alltså makaroner och ost. Massor av ost! Jag slängde ihop en enkel bechamel, smälte ned cheddar, gouda och comté i mängder och blandade med färdigkokta makaroner. Det blev en ostfest!


Så sjukt enkelt, och så vansinnigt gott. Och mättande! Vi låg och matkomade oss ett bra tag efter detta.

När solen började gå ned och det blev nästan svalt ute, så bestämde vi oss för att ta en promenad. Emil har ett villkor: "inga mobiler", vilket jag givetvis överensstämmer med.


Så vi gick runt en timme - jag visade honom min vanliga promenadrutt. Det var en sådan fantastiskt skön och härlig promenad, att få traska hand i hand med den man älskar, prata, utöva KVALITETSTID, diskutera framtiden, oss, ge kärleksförklaringar, beskriva omgivningen, njuta av sommarluften... Jag vet inte hur många gånger jag sade "åh, tack! jag uppskattar verkligen att du följde med mig ut på promenad!"

När vi kom hem kastade vi oss återigen i soffan, tittade på något (jag minns inte ens vad), åt choklad och chips och bara mådde bra.


Visste ni förresten att nu på fredag - över helgen, så åker jag och syrran till Barcelona?! 
Där har jag aldrig varit!

2 kommentarer :

  1. Alltså, jag älskar din blogg och alla dina matinlägg! I vanliga fall. Men just nu mår jag tjyvens (så sa de alltid i Bamse som jag läste när jag var liten och tycker det så väl beskriver hur man mår) och klarar liksom knappt av att tänka på mat. Så jag kommer nog få lov att gå över till väldigt sporadiskt läsande här inne någon månad framför..

    Anledningen till att jag mår dåligt är en sådan där jättekul anledning som det är alldeles för tidigt att berätta om men man inte vill göra annat än att berätta det för alla man ser. Så kan du säkert gissa exakt vad det handlar om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅHÅÅHÅH GRAAATTIS!!!!! 😍😍😍😍

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)