Lösenord

tisdag, juli 31, 2018

Jag och mango: en kärlekshistoria

Jag måste bara säga att: Jag älskar mango. Jag vet att jag är hundra år efter alla andra, men jag åt faktiskt min första färska mango i april 2018. Sedan dess har det blivit en magisk kärlekssaga, där det är som att två själar från ett tidigare liv återförenats.


Jag har ätit mango i princip varje dag i två veckors tid nu. Det gick så långt att ekonomin påverkades, och jag gjorde en deal med mig själv: Jag får inte köpa mango om de kostar mer än 20 kr/styck (vilket de tyvärr ofta gör!). Däremot gör denna begränsning att de (få!) gånger jag hittar mango för 19,90 kr eller (!) 17,90, så blir jag som ett djur och köper fyra stycken.

Inse min eufori när jag såg att det var 2 för 25:- på Citygross.

Men. Nu är mina mangos slut och affären har hutlösa priser igen. Jag skall försöka överleva veckan ut.

6 kommentarer :

  1. Har du testat att äta fryst mango? Det slår ju verkligen inte färsk, men det är vääldigt gott och ännu bättre nu när det är varmt 😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte det idag! Blev lite som att äta hård mango-glass. Helt okej, inte som the real deal men som du säger, ett okej substitut för stunden :D

      Radera
  2. Härligt när man hittar nya goda grejer i vuxen ålder :) På ICA Kvantum fanns det mango för 15:- så jag köpte ett par. Lever på frukt och bär i denna värmen :D
    //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade samma på Coop igårkväll!! Köpte tre stycken :D

      Radera
  3. Det är inte riktigt samma sak, men fryst mango kanske fungerar som substitut tänker jag? Du får prova i alla fall :D

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)