Lösenord

lördag, augusti 18, 2018

Inför kräftskivan

Idag är det den stora kräftskivans dag - åtminstone för oss!
Den första kräftskivan (och kanske sista, beroende på hur det går?) skall anordnas i vår regim!

I förrgår stod Emil och gjorde västerbottenpajer. De blev så himla fina!




Det blev däremot massor av mumsig västerbotten-fyllning över, som jag stekte äggröra på och åt med sked till kvällsmål. Det betyder att jag vet att pajerna kommer att vara minst lika goda.

Igår bakade jag även en gigantisk morotskaka.


Så till frukost blev det hällakakor med ost och gurka samt överbliven glasyr. Glasyren är bokstavligen god nog att äta med sked.

Men nu skall det ordnas, städas, fixas med surdegsbröd, dekoreras och pyntas, hackas sallad, dukas upp och ställas i ordning till att alla inbjudna dyker upp till 16-tiden. Jag är jättenervös!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)