Lösenord

söndag, juli 15, 2018

Sista semesterdagen ensamma, bara Emil och jag

Fredag, fredag den 13:e, vaknade jag och Emil upp till vår sista semesterdag ihop bara han och jag. Dagen därpå skulle vi tillsammans med Fredde på roadtrip till Motala och Göteborg, senare tillbringa en dag på Liseberg, och dagarna därefter skulle grabbarna iväg på egen bästis-resa till Rhodos. Det innebar att denna dag skulle vara för enbart oss två.

Det var över 20 grader redan innan vi vaknat, och det gjorde att frukosten inmundigades på balkongen. Yoghurt med frysta hallon var en perfekt frukost i värmen. Jag började nästan tvivla på att jag verkligen var i Sverige, när jag gick ut på balkongen och det var som att gå in i en varm vägg.


"Vad är dina mål för dagen?" frågade Emil mig. Vi brukar göra så under dagar vi har helt öppna - frågar varandra vad för förväntningar och förhoppningar vi har på dagen, så att vi kan matcha varandra och ingen av oss känner att dagen känns meningslös eller ofullständig.

"Jag vill.. äta pizza, se på serier, ha sex, packa inför roadtripen, gå på en promenad, äta en riktigt god dessert... och spela sällskapsspel!"
Emil höll med om att det lät som en bra plan.

Jag försökte ta en promenad först, men det var så äckligt varmt att jag i princip vände i dörren. Det gick bara inte. Vi började med att spela yatzy istället. Emil skrev protokollet och jag retade honom för att han stavat fel på "femmor". Jag försökte ta en bild men han skämdes så och förbjöd mig från att fota det.


Men tji fick han, för det gjorde jag ändå! Detta efter två förluster (men en yatzy i fyror som slutslag!). 


Till middag kom jag och Emil överens om oxfilépizzan från ät. Vi tog take away och skyndade hem med det vi både var allra mest sugna på.


NOM! Vi slukade den på ett nafs, och sedan låg vi och tittade på Project Runway medan vi smälte maten. Det var verkligen en sådan slump att vi började följa det - jag satte på det som slöserie när Emil satt och spelade, och sedan blev han helt hooked och ville se mer.


Lagom till 17:30 hade det blivit lite svalare och jag försökte mig igen på att gå ut på en promenad. Promenader är, som ni vet, en av mina största hobbies. Jag älskar att vara ute och promenera. Helst av allt i Paris - men att kunna gå ut och gå en timme varje kväll här i Nyköping... Det är rätt fantastiskt det med.


Speciellt där jag går runt i vårt kvarter och allt är så fint och sött! Exempelvis det här huset. Blått med mörkblåa knutar. Och den här designen. Så skulle mitt hus kunnat se ut (om jag hade haft ett).... Hur hade ert sett ut?


När jag kom hem var Emil mycket ivrig på att testa den här "goda desserten" som vi pratat om. Han har i flera veckor velat testa Frödinge kladdkaka Cookies & Cream, och nu skulle vi äntligen göra det!


Så här såg den ut! Jag smakade av den, men åt mest av min sista sparade Emil-kaka... För godare finns inte. 


Sedan tittade vi på romantiska komedier på Netflix, scrollade instagram, pussades.... 


Och jag kan säga att innan natten var kommen hade vi hunnit göra allt som vi önskat under dagen.
Nästkommande morgon var det dags för roadtripen med första stoppet: Motala!

2 kommentarer :

  1. Gillar inte huset alls...haha.. vad olika det kan vara. Jag är mer för den äldre stilen, gamla fönster, kakelugnar, tapetspeglar etc. Delar ditt intresse med att titta på hus, jag gillar som du att promenera omkring och titta på omgivningarna, såväl hemma som borta. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha så typiskt! Men du.. Det där gillar jag med??? Det är nog bara det att jag inte realistiskt kan se att jag någonsin skulle ha råd med ett sådant hus, hehe... Men viktoriansk stil - finns det något finare??? Stor kram!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)