Lösenord

lördag, juli 14, 2018

Ny pizzasten och söta fötter

Vet ni? Häromdagen klädde jag mig i svart och kände mig så kaxigt snygg. Så pass snygg att jag var tvungen att ta några töntiga hallspegelbilder. Så som det kan bli ibland när en blir helt hänförd av sin egen tjusighet.


Jag tog en promenad in till stan för att luncha med Malin, spontanköpte en pizzasten som jag gav till Emil i present, och för middagsplanerna fanns det enbart ett alternativ...

Hemgjord pizza! Jösses, vilket pizzasug jag har haft på senaste tiden (ni kommer se i inläggen framöver)...  


Jag tror det blev ett par av våra bästa pizzor någonsin. Pizzastenen gjorde bottnen färdiggräddad och god, och kanterna fastna men ändock mjuka i mitten.

Emil körde en variant med mozzarella, hemkokt tomatsalsa och svartrökt skinka.


Jag gjorde en klassisk margherita med dragen buffalomozzarella, tomatsalsa, några klickar pesto och ett par basilikablad. 


"Är mina fötter i vägen?" frågade Emil när jag knäppte bilden.

"Nä. De ska vara där. Jag tycker det ser lite sött ut... Bilden ser mer levande ut då", svarade jag.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)