Lösenord

måndag, juli 23, 2018

Men gud, Nypan, vad snygg ru'é!!!

Torsdag. Andra dagen med lägenheten för mig själv. Jag klädde mig för min första arbetsdag på 10 dagar (känns som att jag varit borta en evighet från jobbet!) och skickade morgonsnaps till Emil. Fick urfina svar tillbaka. Jag är lyckligt lottad som har en så kärleksfull pojkvän. Tror inte det går en dag utan att jag känner mig som världens mest älskade person.


På jobbet var det läskigt lugnt. Från att ha 40 personer som jobbar, så fanns här nu enbart 7 personer (två psykologer, två ptp-psykologer, en kurator, en läkare och en sjuksköterska). Korridorerna var så tysta och tomma att det automatiska belysningssystemet släckte ned korridorerna då och då.

Själv var jag en ängel på jobbet. Hade däremot inte så mycket att göra. Det är mycket återbud och uteblivna besök på sommaren (folk gör väl annat?) så jag försökte sitta och vara oskyldig utan att hitta på hyss. Ett hyss gjorde jag dock. Jag beställde hem en ny ryggsäck.


Under dagen skrev min jobbästis Malin (som har semester!) och frågade om jag ville ut och käka med henne. Det ville jag givetvis.

Jag fastnade dock på vägen till restaurangen och blev helt hänförd av Nyköpings skönhet.
GUD, NYPAN, så snygg ru'é!!!


Hittade även ett annat fint hus jag kan tänka mig att bo i. Det är något med de här husen som har en utstående fönsterdel... Speciellt när fönsterna är delade med lister. Så sjukt fint?!


Hursomhaver. Mötte upp Malin på Fazana och beställde varsin pizza. Jag tog en (pga hyllad) vit grönkålspizza med mozzarella, stekt sidfläsk, friterad grönkål och pepparrotskräm.


Gjorde däremot bort mig iom att jag inte gillar pepparrotskräm. Det var alldeles för starkt, så jag fick äta runt klickarna med sås. Haha. men resterande bitar var tokgoda! Kommer definitivt beställa igen! (fast utan pepparrotskräm...).

Sedan satt jag och Malin utanför i parken och snackade i en timme. Om allt skvaller på jobbet som sker, om hur det blir när vi börjar jobba på BHV ihop, om Emil och om hennes sambo, Jonas och allt därmellan.

Jag tog en promenad hem när det var alldeles lagom svalt (vid kl. 20:30, ungefär), och när jag kom hem belönade jag mig med ett glas pepsi max och lite youtubeklipp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)