Lösenord

torsdag, juli 05, 2018

Glassrecension: Breyers delights Smooth Vanilla

Första lågkalori-glassen ut att testa! Ni kanske redan sett att jag testat en annan variant när jag var på besök i Nederländerna och träffade Marieke? Nu har jag äntligen hittat smakerna i Sverige, och går igenom smaksortimentet en efter en. Först på tur för recension är den klassiska vaniljglassen!

Breyers delights Smooth Vanilla
Vaniljgräddglass med hög proteinhalt och lägre sockerhalt



Smak: 6/10
Ja, alltså, en känner ju på smaken direkt att den inte är vanlig vaniljglass. Den är liksom lite plattare i smaken, och det känns som att den är mer avskalad i sin smakpalett. Det blir lite mer mjölk-och-sötningsmedel-känsla än annan vaniljglass. Men trots detta är den inte allt långt under Sias vaniljglass, och jag tror, rent smakmässigt, att den skulle göra sig riktigt god i milkshake! Dessutom märkte jag att ju djupare ned i burken jag kom, desto godare smakade glassen.....

Utseende: 1/5
Vad kan man säga... Vaniljglass. Det är väl menat att den ska se lite tråkig ut?

Tillgänglighet: 4/5
Har både sett den på Hemköp och Citygross.

Upplevelse: 9/10
Trots att smakbetyget blev lägre, så är jag ändå imponerad. En burk med runt 300 kalorier och de lyckas få den att smaka såhär?! Imponerande! Dessutom är konsistensen riktigt klockren, ser ut som och smälter som glass i munnen. Inte proppad med iskristaller, inte påtagligt stenhård.... Aningen mindre krämig, men det är en väldigt liten skillnad. Därför högt betyg på upplevelse! (även fast det är tveksamt om jag köper den igen).


Totalt: 19/30

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)