Lösenord

fredag, juli 06, 2018

Molnig salladspicknick på Vallarna

Så kom en måndag när det var strålande sol under dagen, och jag och Emil satt och funderade över vad vi ville äta till middag (vår mest populära och omtyckta diskussion!). Efter lite resonerande mellan restaurangbesök, hemmalyx eller kylskåpsrens kom vi fram till att vi båda var sugna på picknick - närmare bestämt plocksallad!

(Jag vet, plocksallad? Så inte jag, tänker ni också så? Jag tänker så. Men helt plötsligt har Hemköp börjat med varmrökt lax som proteinalternativ och det är så jävla gott!).

Lagom till att vi kom ut ur butiken så kände vi duggdropparna. "MEN VA FAN." Det var ju nyss jättefint väder!

Men dugget var kortvarigt, så vi slog oss envist ned på Vallarna. 


Inte ska väl vädret få kontrollera den här sötnosen! (alltså så så kär i honom???)


Vi slog oss ned på filten med köpt middagspicknick - min sallad med varmrökt lax, räkor, ruccola, isbergssallad, cocktailtomater, mozzarella, rödlök, picklad rödlök, gurka och så lite mango. Mango - ja, för att jag är helt jädra såld på mango. Äter nästan en mango per dag!


Emil körde på med lax, pasta, kyckling, gurka, krutonger och massor med picklad rödlök. Och så till det delade vi på en chiabatta med cream cheese och en bit vattenmelon.

Hur ser er perfekta plocksallad ut??

I takt med att vi åt började molnen bli allt mörkare och vindarna allt hårdare. Emil satte sig bakom mig och höll om mig, och så lutade jag mig mot hans bröst. Så pratade vi om allt som hänt under dagen, tankar och känslor om semestern (som börjar IDAG EFTER JOBBET!!!) och allt därmellan. Emil är inne i en period han söker nya jobb, och det tycker jag är så stort.

När det blivit för kallt och vi fått nog traskade vi hemåt, tittade på serier i soffan och gick och lade oss alldeles för sent. Som vanligt.


4 kommentarer :

  1. Min perfekta plockesallate = Krämig pasta(typ blandad med creme fraice och kryddor),fladdrade kycklingspett, ostkrutonger, coleslaw, avokado, fetaost, gurka och majs! Ju klurigare desto bättre! :*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coleslaw i salladen?? Blir det inte ännu krämigare, iom att pastan redan är krämig? Eller är den på sidan?? Men det lär riktigt gott med fetaosten i, det älskar jag i sallad!

      Radera
  2. Åh plocksallad, mums!
    Gillar att ha i avokado, fetaost, sallad, paprika, kräftstjärtar, melon (gärna flera sorter) och eventuellt lite pasta. Mycket bröd och vitlöksdressing till :)
    Härligt med semester!
    //Em

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avokado verkar vara en storfavorit hos nästan alla salladsplockare..! Själv har jag ännu inte förstått grejen. Testade melon i min senaste sallad, och blev glatt överraskad! Jag äter dock sakerna var för sig och inte ihop, så för mig var det ju bara melon som melon liksom, och inte ihop med pasta/lax/grönsaker, hehe... Och ja, bröd är ett måste!!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)