Lösenord

måndag, juni 11, 2018

Glassrecension: Fazer Salmiakki

Den här ville ingen av oss egentligen ha. Jag gillar inte lakrits - inte ens lite granna, och Emil är inte heller så förtjust. Han köpte den enbart för att jag skulle få ett lock, och erbjöd sig att äta upp den åt mig (så söt!). Så var det med det, helt enkelt.

Fazer Salmiakki
Svart vaniljgräddglass med salmiakkisås


Smak: 3/10
Jag ska väl egentligen inte uttala mig då jag inte är en lakritsperson. Alls. Men Emil åt den ju, och han grävde runt. När jag frågade honom om ett betyg sade han.. "Om 0 är att äta bajs, och 10 är den godaste glassen som jag någonsin ätit... så är detta är 3-4:a". När jag läser åt honom från förpackningen att det är "vaniljglass med salmiakkisås" så säger han "fast det smakar ju inte vanilj alls??"

Utseende: 2/5
Lite platt sådär, men ändå rätt coolt att den är typ silvergrå?!

Tillgänglighet: 4/5
Har både sett den på ICA Maxi, Hemköp och Citygross.

Upplevelse: 2/10
Samma sak som med Geisha, så upplever jag konsistensen  alldeles för mjuk. Liksom fluffig mer än krämig. Det gör att den går skamlöst snabbt att äta, och Emil var klar med sin glassburk typ 10 minuter tidigare än jag var klar med min. Dessutom beskrev han att "allt salt ligger i mitten, och det är inte alls gott". 


Totalt: 11/30

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)