Lösenord

lördag, maj 19, 2018

Nykär dejt på ät.

Hemma igen, och att träffa Emil var helt magiskt. Kyssas, kramas, hångla, kramas lite till. Japp, att vara ifrån varandra ett tag sätter verkligen igång kärleksrusen i oss. Vi var till och med nervösa innan jag klev innanför dörrarna till hans jobb igen, kan ni tänka er?!


För att fira det så skulle vi givetvis ha dejt. Dejt dejt dejt, det bästa som finns! (eller ja, tillsammans med glass och Paris och bröd och min syster och farföräldrar och choklad och promenader då).

Vi gick till ät., för Emil har verkligen fått dille på det på sista tiden. Vi slog oss ned och började lösa korsord.


 Så kom maten in. Jag kunde inte hjälpa det - jag var tvungen att beställa oxfilépizzan *mwah!*


Det är så spännande, för det är verkligen spridda skurar på ät. Ibland kan maten vara helt formidabel, men andra stunder (som denna) så är pizzadegen hård och sötpotatispommesen brända.


Emil tog mod till sig och skickade tillbaka pommesen och fick nya (så stolt! min lille konflikträdde vågade stå upp för sig själv!! blir helt till mig ju!). Själv nöjde jag mig med min pizza (just för att jag minns förra gången jag påpekade att bottnen var hård och knaprig istället för mjuk och fluffig - då fick jag ett pådyvlat "den är grillad - den ska vara så"... fastän den andra gånger är precis så mjuk och fluffig som en önskar???).

I alla fall! Maten var god, och i vilket fall som helst så njöt vi båda av varandra. Vi pratade om hur det varit på sista tiden, och vad vi hittat på, om lyckokänslor och saknad, om nya upptäckter och spännande insikter, om tankar och planer framåt och kärlek i stort.

Fin dejt. Och nu är det helg!!!
Jag och Emil ska njuta av sommarvädret och ba' LEVA!  Vad gör ni när det är så härligt och somrigt ute?

6 kommentarer :

  1. Vad fint att ni är som nykära efter din Parisresa!

    När det är somrigt ute brukar jag odla tomater och jordgubbar på balkongen (så härligt att odla själv!) och promenera massor. Vad har ni för sommarplaner, hur ska ni tillbringa er semester?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det var liksom en fantastisk bonus efter en fantastisk resa! <3

      Men vad fint!! Lite drömmigt, jag har alltid tänkt att jag vill odla mer saker. Kryddor och grönsaker och sådär..! Äter du tomaterna och jordgubbarna sedan också? Hur brukar de smaka?

      Jag ska jobba mestadelen av min semester, men ta mer ledigt i oktober (två resor Paris!). Men en vecka ska vi i alla fall roadtripa lite, till Motala och till Göteborg och gå på Liseberg och bo på hotell och så :)))) Annars ska vi nog bara vara i Nypan och chilla. Vad har du för dig i sommar?

      Radera
  2. Vilka gosnosar ni är! <3

    Jag funderar på en sak. Det hade varit så kul att veta vad som skiljer dig och din syster åt och vilka likheter ni har? Vill hon eller dina farföräldrar kanske besöka Paris efter alla recensioner ifrån dig?

    Apropå pizzan så låter den helt perfekt i min smak haha! Knaprig och tunn plus massa goda pålägg = <3 (fast då ska det helst vara banan och currykrydda på också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. <333

      Intressant! För jag och min syster, vi är verkligen jätteolika. Alltså typ motsatser? Jag är snål och hon är vårdslös med pengar, jag är glass och hon är chips, jag är orolig av mig och hon är hur chill som helst, jag är hispig och hon råcool, hon är lite mer killig av sig och jag är tjejig i sättet, jag är den booksmarta och hon är den streetsmarta... Och typ massa mer som jag knappt kommer ihåg :O
      MEN... Lika är väl... Gud, jag vet inte ens??? Hon har ju varit med mig i Paris någon gång för länge sedan (4 dagar i maj 2014 tror jag), och hon tyckte om det! Men sedan dess har hon haft så fullt upp med hund/flickvänner att det inte blivit av... Men jag hoppas få med henne i framtiden <3 Farmor och farfar är det inte tal om, de lämnar inte sin stuga, haha!

      Hahaha, oj, vad olika vi är! Då är du ett stort fan av knäckebrödspizza, gissar jag?

      Radera
    2. Hahaha! Tycker det är så intressant att höra hur fruktansvärt olika man kan vara som syskon. Jag och min tvilling är ju också som natt och dag. Jag gillar natur, djur och är liksom du hispig och oroar mig för ALLT, medan hon är lite mer yolo. Hon tycker inte om naturen, är rädd för i princip alla djur (förutom min Svante då hehe), hon säger ifrån och har inga problem med att säga vad hon tycker och tänker. Jag = får dåligt samvete om jag går på rött ljus ;). Men ändå så kan vi tänka och tycka likadant i många fall och folk säger att vi har identiska röster, men inte mer än så haha.

      Det har jag faktiskt aldrig testat! Men jag tror jag hade tyckt det var lite väl torrt.. Även om jag älskar när den är sådär tunn och frasig så måste jag ha massa sås ovanpå påläggen ;D

      Radera
    3. Haha, så roligt!! Känner igen mig mycket i dig! Förutom att syrran är naturgalen och jag mer storstadstjej i den månen ;)

      Haha, vi får väl se om du någonsin testar knäckebrödspizzan.. ;)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)