Lösenord

fredag, maj 18, 2018

Glassrecension: Ben & Jerry's Topped Pretzel Palooza

En sådan slump!!! I Paris, när jag strosade genom monoprix för att köpa det nödvändigaste (ost, smör och skinka ni vet!) så råkade jag få syn på denna, en ensam liten rackare, i glassdisken. Han fick följa med mig hem, och därmed basta!

Ben & Jerry's Topped Pretzel Palooza
Vanilj- och maltgräddglass med chokladtäckta salta kringlor, hasselnötssås, chokladbitar och hård chokladtopping



Smak: 6/10
Ni kanske vet att jag har svårt för toppingen ovanpå? Som med de andra glassarna - den är lite för fet, smakar lite för mycket smör (som stelnad smörkräm med kakao typ?) och blir lite övermäktig. De salta kringlorna är goda i små mängder, när de är avbrutna och helt täckta med choklad. Men ibland blir de lite för stora, och då är de mjuksega och smakar mer som salta pinnar i glass. Går inte hem alls. Vaniljglassen hade inslag av malt, och jag tycker mig urskilja lite smak som påminner om rom-russin-glass (fast utan russinen) - och det älskar jag! Varför har de inte det i fler glassar?! Det är bannemig det som bär upp hela glassen.

Utseende: 4/5
Ser riktigt aptitretande ut med chokladtoppingen, och den ljusa gräddglassen under, det måste jag säga..!

Tillgänglighet: 1/5
Finns inte ännu i Sverige, och jag har enbart sett den i 1 (!) butik här i Paris. Och då fanns det enbart en enda burk utav den.

Upplevelse: 5/10
Åh, jag hade så höga förväntningar på den här. Hade peppat i två dagar, gått en lång promenad och slängt mig i sängen med film för att åtnjuta den här nyheten. Såg så fram emot det salta med det söta, och maltinslagen i glassen (maltet var för övrigt det bästa med hela glassen!). Men när jag satt där och pressade i mig den smöriga toppingen för att komma ned till det gottiga, och insåg att de stora bitarna av salta kringlor förstörde alltihop? Då blev jag faktiskt besviken.


Totalt: 16/30

Nu har jag åtminstone testat, och ett nytt lock skall upp på väggen därhemma!

2 kommentarer :

  1. Trots recensionen blir jag ändå sugen på att testa den när den kommer till Sverige! Skulle inte du och Emil förresten kunna göra en videoblogg där ni testar säsongens nya GB-glassar typ?? Vore kul att höra vad ni tycker om de olika sorterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA JUST JA! Vi har en ny B&J som vi ska testa i videoblogg ju!!! Det hade jag nästan glömt! :O Men vad mysigt med mer feedback om fler glassar, det tror jag han blir glad av att höra (och testa, haha!). :* :* :*

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)