Lösenord

torsdag, februari 01, 2018

Den farliga tidsintervallen

Tja.

Vill bara säga att idag är jag rätt bra trött. Har kommit på mig själv med att somna helt fel tider, vilket gör att jag börjar vakna mitt i en REM-sömn och har skitsvårt att stiga upp. Har inte heller funnit de exakta tider jag INTE bör somna, men vet att det är mellan 22:15-23:00-ish som är den farliga tidsintervallen.


Idag har jag PTP-dag. Vi ska upp till Eskilstuna, få gratis fika och lunch och prata om hur en är en hållbar psykolog. En sak vet jag: Inte är det genom att bryta ihop efter polisförhör i alla fall! (har har. bara det faktum att jag kan skämta om det bevisar ju att jag lyckats bearbeta det lite).

Sedan är det ju första februari idag. Det betyder att jag fyller år om exakt en vecka (dvs. massa firande framöver i flera dagar), åker till Paris om exakt nio dagar och att det är alla hjärtans om två veckor. Hat-älskar februari.

Plus att ikväll är det dejt. Torsdag, ju! Jag tror Emil ville dejta på den lokala kiosken som hans mamma brukade jobba på när han var liten. Gissar att det blir en mosbricka för min del. Inte lika fancy måltid som vanligt kanske, men minst lika romantiskt - om man gör det romantiskt!

8 kommentarer :

  1. Hållbar psykolog, är det alltså att man själv ska hålla? Spännande, ser fram emot att höra mer om det! Och, kul att du ska till Marieke! I stort sett samtidigt som jag ska till Leiden också verkar det! Så det kan bli ;) och, blir också nyfiken på det här med polisförhöret. Vad tänker du kring det här med att lämna ut uppgifter till polis/rättsväsen? Det finns ju vissa saker där man måste, och andra där man kan... Vore intressant att veta vad u tänkte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Viktigt att hålla ihop sig och skapa en funktionell tillvaro så att man kan utvecklas och vara en fungerande och skicklig psykolog! :) Och det är ju det gamla vanliga som är svaret på den frågan: öppet arbetsklimat, trevlig stämning på jobbet, bra kommunikation mellan chef och arbetstagare, tillräckligt med utmaningar, begränsad arbetsbelastning etc etc ;)

      ÅH! Ska du??? Inte ska vi flyga samma tid, tro? Nä? Berätta, när skall du åka och vad skall du göra där?

      Hur jag tänker? Jag vet inte om jag tänker så mycket. Känner givetvis en obligation gentemot polis att bidra med vad jag kan, men utan för den delen spekulera fram ogenomtänkta bedömningar från en "sakkunnig"... Verkligen klurigt. Jag var mest paff och rädd, tror jag..

      Radera
  2. Hallihallå! Vill bara tipsa om min väckarklockeapp, Sleep Time, som inte väcker en så att man blir trött! Man ställer in en tid som man måste väckas och den känner av om man sover REM-sömn eller lite vaknare under en halvtimme innan den tiden och väcker en när det är minst risk för att man vaknar och är trött. Man lägger den på madrassen och så känner den av ens sovmönster. För er som inte är lika supersingel som jag kanske inte just den här är optimal, men det finns andra med samma koncept som känner av från nattduksbordet. Kände mig precis som en ganska dålig försäljare, men för mig har det verkligen funkat superbra det senaste året! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅH! SÅ BRA KOMMENTAR!! Testade igår men det gick åt fanders (mobilen laddade ur), så jag ska testa igen ikväll!

      Radera
  3. Åh spännande med sömncykler!!
    Men hallå - tycker också det är helt okej att du bröt ihop? Det var väl en första situation för dig. Helt okej!!! och gott med mosbricka tycker jag :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är sant. Men fortfarande svårt när man tänker att man skall ha koll på allt... Och mosbricka, MUMS! Nostalgisk kioskmat kan ibland vara så gott!

      Radera
  4. Obehagligt med polisförhör! Men det måste ju vara tillåtet att bryta ihop lite, även om man är psykolog. Även om jag förstår att man kanske måste bli lite "hårdhudad" för att man inte ska gå under fullständigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det klart att det är.. Men fortfarande lite läskigt att vara så sårbar och vara så rädd.

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)