Lösenord

onsdag, januari 31, 2018

Piffig, polisförhör och potatisgratäng

Igår kände jag mig piffig! Så piffig för att jag sminkat mig lite extra fint och dessutom hade en riktigt bekväm och snygg tröja på mig.


Dessutom hann jag boka, tidigt på morgonkvisten, en resa till Amsterdam! Marieke, here I come!


Dagen rullade på riktigt bra till en början. Föräldrautbildningen på förmiddagen som fick helt okej, en snabbutredning som gick som på räls och sen.. Pang. Ett samtal från Polisen angående en patient som, efter att luren lagts på, fick mig stå framåtlutad i mitt kontor av hulkande gråt och svårigheter att andas. Det här med att vara vittnesmål som psykolog....

Skrev till Emil: "Jag kommer behöva ditt stöd ikväll". Det fick jag.

Hemma lagade vi stekt ryggbiff med potatisgratäng, bearnaisesås, knäckebröd och kokta morötter.


Emil var fin. Tycker om honom mest av allt.


Sedan åt vi middag, och Emil och jag tittade på andra säsongen av Dexter i soffan hela kvällen. Det behövde jag.

Ps. Idag känns det mycket bättre.


8 kommentarer :

  1. Vad kul med resa till Amsterdam!
    Mm, den magiska effekten av återhämtning. Vad skönt att du verkar ha en fungerande strategi :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att du avslutade inlägget med att du mår bättre, pjuh! Det måste varit tufft, vad den än handlade om <3. Fick du stöd från dina kollegor? Eller Hur hanteras en sådan situation? Stooooooor mega kram <33

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina fina <333 Jag fick himla bra stöd av min handledare, men annars vlle jag inte riktigt prata om det. Tack och lov vet jag att de finns där om jag skulle behöva dem :')
      Hanteras.. Ja, det försöker jag ta reda på själv. Vet inte ens? Borde nog prata med min chef om dessa saker.

      Radera
  3. Vad roligt att du ska besöka Marieke igen! :D Kul att ni verkar ha möjlighet att hälsa på varandra oftare nu. :)

    Usch, kan tänka mig att det var både lite läskigt & såklart jobbigt med ett polisförhör. :( Har inte haft någon tanke på att psykologer kan kallas till något sånt som vittnen men samtidigt är det förståeligt då ni som sagt är psykologer & vet mycket om era klienter som kan vara till hjälp i såna fall. Men det är inte det första en tänker på att någon kommer få göra i yrket som psykolog. Skönt att det känns bättre nu! <3 ~KRAM~

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaaa! Det är så bra när en har möjlighet att ta semester hur som helst och även har tillräckligt med pengar för att åka! Och alltid lediga helger ;)

      Nej, men precis. Tack för att du skrev så fint och förstående, Malin Wonka.. STOR KRAM!! <33

      Radera
  4. Fy vad tufft med polisförhör.

    Förlåt för min frånvaro. Har börjat jobba igen och familjepussel deluxe är ett faktum + nyårsmål med mobilparkering mellan hämtning och nattning gör att kommentarsskrivandet minskat från lite till inget.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. <33

      Jag förstår, det är sådant som händer. MEN GRATTIS till återgången till jobbet! Hur känns det? :D

      Stor kram!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)