Lösenord

söndag, januari 21, 2018

Vinterpromenad och semelfika i vildmarken

Igår hade vi tänkt ta ett förmiddagspass på gymmet, men när vi såg hur vackert det var ute så skippade vi gymmet och tog en vinterpromenad istället.


Vi har ju inte gått så mycket i våra nya kvarter ännu, och nu blev det en liten upptäcktsfärd genom husen. 


(Ignorera att jag är världens blekaste blekfis någonsin. Jösses. Ser ju ut som en lik!!!!)

Det kändes verkligen som kvalitetstid, att traska omkring i det lysande vita vinterlandskapet, att hålla hand, ta selfies... och sedan gå förbi en lekplats, svinga på en gungbräda, putta ned varandra i snön så att våra kläder blev helt pudriga av vit snö. (tur att jag hade dubbla lager).


Länge sedan vi fick leka sådär med varandra. Måste varit förra året i vintras, innan jag flyttade till Paris.

Efter vinterpromenaden gick vi hem och tog en varm dusch, och sedan tutade vi iväg med mini coopern mot Mariefred. Vi skulle äntligen få hälsa på farmor och farfar igen! (väljer att inte ta med hur köig och hal motorvägen var, och att jag nästan blev prejad av vägen av en bil med lastvagn som inte kollade sig för innan han bytte fil).


Vi hade med oss semlor.


JA JUST DET: SEMLOR.


En vanlig semla, en vaniljsemla och en nutellasemla.


Efter att ha suttit och pratat ett tag kom TP fram, och vi spelade medan vi delade på semlorna och besmakade dem alla allihopa. (Jag och Emil föredrog vaniljsemlan, farfar föredrog nutellasemlan, farmor tycker inte om semlor så hon fick en chokladbiskvi). Farfar vann partiet - välförtjänt - vilket speglade hans tävlingsanda. Emil sade det när vi åkte hem: "Det var så kul att Sverker vann, och han var så himla duktig!". Pfft. Märks att Emil inte ärvt den tävlingsinriktade inställning som jag har från min fars sida.


Jag visade farmor bild på hur snyggt vårt vardagsrum är nu när vi fått blomster på plats, och på tal om blomster - jag fick en tidig födelsedagspresent! I det stora paketet fanns det massor av tygväxter, stora och små, som en kan ha i varje vrå (gulligt oplanerat rim, va!). Så himla praktiskt när man vill ha lite grönt på en hylla där inte solen sträcker sig!


Lite efter 17-tiden hade det blivit mörkt, och vi valde att åka hemåt igen. En skumpig och hal väg tog oss hemåt, innan vi kunde krascha i soffan igen hemma framför film och serie.

16 kommentarer :

  1. Vinterpromenader <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, föredrar egentligen sommarpromenader - eller kanske helst PARIS-promenader, men... I detta fall kan jag väl hålla med ;)

      Radera
  2. Så otroligt mysigt! Önskar att det var lika mycket snö där jag bor. Just finns det bara äcklig, blöt snö hos mig som snart kommer att smälta bort. Och du är jätte fin även när du är blek Emelie! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, aww, vad fint sagt!! <3 Var är det du bor?

      Radera
    2. Just nu bor jag i Polen :)

      Radera
    3. Åh, så pass! Här snöar det nu för fullt!

      Radera
  3. Åh, vilka fina snöbilder från er promenad! <3

    På vintern "får" man vara blek iaf, annars är det ju en stor hets på att alla ska vara så bruna som möjligt hela tiden. Jag är mer eller mindre den blekaste människan jag känner till, en av mina likheter med vampyrer, haha! Har inget i solen att göra heller då jag är så blek + har rosacea (blir värre av sol) & har hudcancer i släkten. Då jag har rosacea så jag ibland blir rosa/röd i ansiktet så blir jag bara extra glad/nöjd om jag ser mer blek ut, för då ser min hud frisk ut & så som den ska se ut i mina ögon. :D Det är nästan något unikt med att vara blek också när många ofta eftersträvar motsatsen. :)

    Vad kul att din farfar gillade nutellasemlan mest av alla. :D Själv har jag knappt ätit nutella trots att jag ÄLSKAR choklad, men förstår inte riktigt idén av någon anledning. Äter hellre vanlig choklad & äter knappt bröd längre så tveksamt om jag kommer äta det någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill faktiskt inte vara brun, jag föredrar också min bleka hud (kanske för att den kännetecknar mig?). Men när det blir sådär att man SER att jag är kall så att läpparna har samma färg som huden så blir det inte lika charmigt, tycker jag inte... Vad fint att du blivit så vän med din blekhet! <3

      Åh, inte bröd? Glutenintolerant eller annat? Men om du inte har något behov av det/kan välja godare saker så är det väl det bara bra :D

      Radera
    2. Precis, tycker också att min bleka hud kännetecknar mig, är liksom en vampyr så varför inte uppskatta det istället. :D Förstår vad du menar, ibland kan jag vara lite extra blek & då ser man ju nästan sjuk ut, eller om man på riktigt fryser & blir blek pga det så ser det kanske inte heller så friskt ut. :P

      Är inte glutenintolerant eller något, men slutade äta bröd + pasta osv (vilket ju är gluten) förra året & det hjälpte mig nog att gå ner i vikt. :D (Gick ner mer än 10 kg förra året! :)) Försöker främst att äta protein + grönsaker. Självklart äter jag bröd + pasta osv ibland, men äter inte bröd till frukost varje dag som jag alltid gjorde innan t.ex. Men tänker att jag får äta vad jag vill hos andra eller om jag äter ute så det är ingen större förlust eller något som jag direkt saknar. Nu under Januari har jag dock "fuskat" lite & ätit mer snacks, haha. :P Men får skärpa till mig & fortsätta på samma bana bara nu under detta året också. :)

      Radera
    3. Nä, det finns ju verkligen grader :P Haha!

      Oh, grattis till dig! Snyggt jobbat! Hade aldrig klarat att inte äta bröd, haha!
      Men äsch, klart man får fuska ibland. Det sade ju du till mig med ;) Plus att man behöver lite extra på kroppen när de tär så kallt ute..!

      Radera
  4. åh, dessa inlägg får mig att sakna mina mor/farföräldrar (har inga kvar tyvärr).

    SvaraRadera
  5. Åh, men åh! (Som madicken säger). Har nämnt det förut med gillar.ditt romantiska sätt att skriva på så mycket. Inte bara romantiskt som i relationsromantiskt, utan också ditt mer generellt romantiska språk. Tycker också att Emils kommentar om.sverker var så mysig! Själv spelar jag kort med en fuskande mormor och kan inte låta bli att tycka att det är lite charmigt. Fin tisdag på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEN ÅH så glad gör mig! Komplimanger kring mitt skrivande gör mig alltid extra varm i hjärtat. Och jag blir alltid så glad när Emil/mina farföräldrar är snälla mot varandra, det känns så fint på något sätt... Och fuskande släktingar med glimten i ögat är det något speciellt med!
      Fin tisdag, raring! <3

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)