Lösenord

tisdag, januari 23, 2018

Två middagar

Tänkte, i brist på röda trådar, att skriva om två middagar jag och Emil ätit på sista tiden.
Först ut är när jag och Emil bjöd över Fredde, Emils bästa vän, för att äta burgare med friscobröd, potatisnät, bacon och halloumi.


Det var *mwah*, så gott! *italiensk gest* 

En annan kväll tänkte vi att "när en är vuxen kan en äta vad en vill till middag" och så stekte Emil fattiga riddare/french toast/pain perdu.


Det var tokgott det med. Med kanel och socker och nutella.

Vad är era favoritmiddagar numera?


10 kommentarer :

  1. Äter numera mest bondbönor och olika mackor. Alltså typisk jag-bor-ensam mat. Jag blir sugen ibland att göra något mer invecklad, men till slut äter jag chips och tittar på nån reality. Det är svårt att ha ambitiösa prioriteringar i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MACKOR <333 Älskar verkligen mackor. Och varför ha ambitiösa middagar om varken motivation eller ork finns? Nej, energi som energi, säger jag. Så länge en mår bra! :)

      Radera
  2. Favoritmiddag för tillfället; plockmiddag! Bröd, pâté, chips, ost, korv. Eller cordon bleu från förpackning, eller ramen... Så mycket gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. GUD, så gott det lät! Fancy men ändå opretentiöst.. Och snabbt och enkelt att fixa ;)

      Radera
  3. Så mysigt med levande ljus etc! Mina favoritmiddagar numera är nog yoghurt (kefir) med müsli och lime... Det eller Bovetepasta med grönsaker, haha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ljus gör en sådan stor skillnad! Bovetepasta, åhå. Smakar det annorlunda än vetepasta?

      Radera
    2. Eller hur :) Jag tycker den smakar lite mer än bara deg ovh är lite nötig. Dessutom är det fullvärdigt protein, så jag slipper komplettera med bönor ;)

      Radera
  4. Men mums med burgare! Friscobröd är min absoluta favorit, men tycker det är ganska mäktigt jämförelse med vanligt hamburgerbröd. Det är ju lite tråkigt när det är så gott haha. Annars är min favoritmat stuvade makaroner och falukåv <33333 dreglar bara jag tänker på det. Dock så har jag och min sambo liite olika smaker för han avskyr det. Vilken konstig människa va! Men mer till mig :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mäktigt, som i mättande? Svårt att äta upp? Håller med om att frisco tar alla priser, för sötheten och fluffigheten kompletterar sältan i köttet perfekt!

      MEN ÅH. SÅ GOTT MED STUVISAR OCH FALUKORV. Älskar. Måste göra snart!! (tur att Emil också gillar det). Men på tal om "mer till dig" - blir det verkligen av att du lagar det när han inte gillar det? ;)

      Radera
    2. Ja, alltså mer mättande ;) inte så svårt att äta upp dock men hade gärna orkat med mer tillbehör som pommes eller annan potatisvariant hehe.

      Inte Stuvade makaroner i kombination med korv. Men jobbar han kvällen så händer det att jag gör Stuvisar till mig om det finns annan färdig matlåda till herrn ;) falukorv köpte jag alltid innan och stekte upp och la i frysen så det bara var att värma när jag stuvade makaroner, men det var längesen nu! Annars bjuder jag alltid hem mig själv till mamma eller syskon när dom lagar det, ännu bättre :)

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)