Lösenord

måndag, augusti 28, 2017

När vi vann budgivningen....

Lördagsmorgonen började med att jag vaknade klockan 6 av pling från Emils mobil - något jag på enbart några timmar betingat till att *ett nytt bud* lagts i budgivningen. Vilket egentligen var en kass betingning, med tanke på att det i 80% av fallen istället var en uppdatering eller en annan notifikation.

I alla fall var plinget inte ett bud, och vi hade fortfarande högsta budet från gårdagen. Så med fingrarna i kors och lyckostenen i hand så åkte vi klockan 10:30 till lägenheten, där jag skulle få "min" privata visning (eftersom jag inte sett lägenheten i person än!). Den var... så förjävla fin. Till och med finare än i Skype - till och med finare än på visningsbilderna.

När vi gick därifrån ville jag ha den ännu mer. 

Men denna dag hade vi massor planerat, som fick oss att inte ständigt tänka på budgivningen (även om det var det enda vi återkom till i samtalen i alla fall).
Vi skulle under dagen 1) Roadtrip till Stockholm för 2) Småplock på IKEA, 3) Flytt av saker från min lägenhet i Stockholm samt 4) Middag på Tre Indier med mina vänner Malin och Oscar.

Men vi hann inte så mycket som till punkt 2, och mitt när vi stod i IKEA-kaoset så ringde Emils mobil och det var mäklaren. "Det andra budparet vill ha betänketid till efter helgen, men säljarna är villiga att sälja till er direkt om ni vill skriva på kontraktet för ert senaste bud."

Tusen fjärilar lekte i min mage.

"Ikväll blir det lite tajt", sade Emil, "kan vi ta det imorgonbitti?"..

Jag höll på att smälla av där och då. "TAJT?!" tänker jag när han lagt på. Vad fasiken är viktigare än detta?!
"Nä, men... inte kan vi väl avboka middagen med dina vänner?" undrar Emil osäkert.

Det finns ingenting viktigare än den här lägenheten just nu. När jag ringde så förstod Malin och Oscar direkt, middagen ombokades och sade åt oss att åka tillbaka till Nyköping på studs. Här skulle det skrivas på papper! (INGEN betänketid till de andra budarna!)

Första bilden är tagen precis innan vi kliver in på mäklarkontoret och ska skriva kontrakt, med mantrat "ingetinting är definitivt förrän kontraktet är påskrivet". Andra bilden är när vi precis kommit ut från kontoret, och vi har det påskrivna kontraktet i hand.


Vi är från och med den 13 november ägare till bostadsrätten Ängstugevägen 37, en trea på 77m² i Rosenkälla, Nyköping.
 (Sådär, nu vet ni var ni kan skicka fanmail *har har*)

Men nu var vi tvungna att FIRA! Vi bestämde oss för att gå till den fina restaurangen Skafferiet, där inredningen ser ut rätt precis såhär:


Vi båda beställde in samma rätt, som vi tyckte lät så god. Grillad kalvfilé med stekt kulpotatis, tryffelsmör, rödvinssky och mangold. 


Tänk att mannen på bilden nedan är min bo. Min alldeles egna bo. 


Middagen var helt utsökt, och var ett perfekt firande för vårt framtida nya liv ihop. Därefter åkte vi snabbt till affären för att handla glass, men råkade även spontanköpa en lyxshake på MAX.


Mycket smaklig den med, kan tilläggas!

Resterande kvällen så installerade vi mörkläggningsgardiner, åt choklad och tittade på serier. Och sade, om och om igen hela kvällen.. "TÄNK att vi fick den. TÄNK att vi fick vårt drömboende.". Varje gång pirrade det i magen.

18 kommentarer :

  1. Asså åååååh GRATTIS!! :D vad glad jag är för er skull, ni är så värda det!! Längtar tills vi får se hur den ser ut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAaaa, tack! Jag ska försöka få bilder så snabbt som möjligt, annars får jag ta bilderna från visningen :D

      Radera
  2. Jag får rysningar !! Måste kännas helt galet att skriva på papprens till ens livs första egenägda boende och dessutom ihop med den man älskar !!! :-D Ska bli så kul att få se hur lägenheten ser ut och hur ni skapar ert blivande hem ihop. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JA! Precis så, det är helt sjukt.. Och jag känner mig så... vuxen?! Tänk att jag får göra sådanahär saker nu?.. Men åh, kram på dig, Carro! <3

      Radera
  3. Gratis grattis grattis! Vad underbart Emelie, så glad för din skull, drömkille, drömjobb och nu drömbostad! Så otroligt fint. Är ni i fullgång med att planera inredning osv nu? Spännande!
    Kikar in varje dag för att se vad som pågår i ditt liv, fast är så dålig på kommentera! Så stressigt också innan bröllop och också efter bröllop, samt deppigt när jag insåg att det var över, bröllopet och att ha familjen hos mig. Men det var underbaaaaaart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mawww, när du skriver sådär blir jag ju bubblig i magen.. Det stämmer ju. Allt faller på plats.. :') Och ja, vi är såå inredningssugna så det inte finns! Måste skriva om allt sådant senare!

      Marlène, jag förstår att det varit mycket för dig.. Men du ska veta att jag är jätteglad över att du fått lyckan att gifta dig, det måste vara HELT jävla otroligt! Kan du inte skriva mer med mig om det någonstans? Kanske på facebook? Jag är så nyfiken att höra detaljer!

      Radera
  4. Man blir så nervös och spänd när det är dags för budgivning. Så kul att ni lyckades vinna och nu kan ni se fram emot en lägenhet tillsammans i november! Lycka till med nya jobbet och med försäljningen av Emils lägenhet! Har du funderat på hur du ska göra med din lägenhet i Stockholm?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, verkligen! Jag hade hållit mina tummar och tår, och nu när det äntligen gick vägen.. Det var en sådan lättnad!

      Och min lägenhet i Stockholm hyrs just nu ut i andra hand. En så perfekt lösning!

      Radera
  5. Herregud. Får nervositetsrysningar igen. Vad skönt för mig med mina klena nerver att det här budandet är över nu ;)

    SvaraRadera
  6. Wow! Grattis, Emelie! Förstår att det här är en enorm grej, och att ni får bygga någonting tillsammans, som ett team, en enhet! Vilken känsla! Och så, ett extra utropstecken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, awww!!!! Jag kör alla på en gång, jag ;)

      Radera
  7. Wow, vad härligt! Kan verkligen relatera till ALLT då jag och min pojkvän också vann en budgivning för sisådär två månader sedan. Vi flyttade in förra helgen och ÄLSKAR lägenheten så mycket. :D Stort grattis igen! Vill gärna se bilder också!! P.S. Lyxigt att bo så stort eller? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh, på riktigt?! Blir SÅ glad för din skull (speciellt nu när jag vet hur det känns).. Berätta mer!!! Hur stor är den? Hur ser den ut? BERÄTTA!

      Radera
    2. Det är en 2:a på 51 kvm i Hammarbyhöjden! Huset är från 40-talet men hela fastigheten renoverades 2010 så allt är väldigt *ljust och fräscht* hehe. Alldeles lagom för mig, min sambo och vår katt! :D Jag vill se bilder från er lägga snarast!!

      Radera
  8. Wow vilken grej, här har man varit borta en tag och detta är vad man möts av. Super duper mycket grattis!!! :)
    //Em

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)