Lösenord

onsdag, september 07, 2016

Olidlig statistik och burgarlunch (i.e. förutom god mat en skitdag).

Häromdagen vaknade jag upp till en hel skoldag av statistik. JIPPIE! (eller inte).
Men vad ska man göra? Jo, man tar selfies i köket för att illustrera denna känsla.




Sen så kände jag mig något sånär fin och tog på mig min höstkappa. 




Sedan spolar vi fram tre timmar, för jag vill inte ens gå in på hur det är att ha statistik i skolan när man är matematisk handikappad som jag är. Jag dör på statistik. Dessutom hade jag sådär smärtsamt ont i livmodern utan anledning, vilket gjorde att jag fick en knäpp och trodde jag blivit gravid. Helt klart ogrundat, men jag kände mig helt klart galen nog att kasta mig in i den paranoian med huvudet före. Jag satt, istället för att lyssna, och panikplanerade hur jag skulle göra med barnet. (Fast kom till sans senare - i. e. mensen kom en vecka för tidigt - och insåg att det är klart jag inte är gravid... Tokerier.)

 Istället plockade far upp mig vid 12-tiden för att äta lunch. Vi åkte hit; till Mörbys golfklubb.




Och här var det tjusiga grejer! Vi gick igenom lobbyn med typiskt fancy möblering och gick till goldklubbens restaurang. Här fanns menyn, och redan vid första raden visste jag vad jag ville äta.




Vi beställde, jag gick lite galen på salladsbuffén och så satte vi oss ned till bords.




Tripple Cheese Bacon Burger. Fy sjutton, vad god den var!!




Far skjutsade tillbaka mig till institutionen där vi hade ännu två timmar statistik *snark*.
Det spolar vi också över.

Sedan åkte jag och handlade (jösses vilket innehållsrikt inlägg detta blev då)...




Sedan åkte jag hem, tappade äggpaketet i tunnelbanan och fick äggula på jackärmen, tjurade en aning för att statistik är botten och för att jag inte är i Paris. Däremot chattade jag lite med Maxime som snabbt fick mig på bättre humör, och till middag ordnade jag något så gastronomiskt intrikat som falukorv, makaroner och smält ost.




Varsågoda för det eminenta bildbeviset. 

Sedan gick jag och lade mig och sov bort en riktig skitdag. Tur att det är en ny dag imorgon, och att varje dag är en dag närmare Paris.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)