Lösenord

tisdag, september 06, 2016

Sömnlös men simrik söndag

På söndagen hade jag makabert svårt att sova, eftersom jag vaknade av ett sms från en okänt nummer som (uppenbarligen) hade skrivit till fel person. Personen frågade om jag "var kvar" och jag insåg direkt att det något kroghäng som blivit förvirrat. Efter att jag blivit väckt och inte kunde somna om bestämde jag mig för att "hämnas" genom att skriva tillbaka.




Jag skrattade lömskt för mig själv och försökte sedan återgå till sömnen. Det gick inte så väl, utan jag låg mest och studerade taket. Vid fem-tiden fick jag nog av att ligga stilla och tog min träningsväska till gymmet. Solen hade fortfarande inte gått upp, så det var spöklikt stilla.




Det var ingen annan där på gymmet mellan fem och sex på en söndagsmorgon. Jag var inte jätteförvånad. Men när jag väl gick därifrån var det ljust ute!




När jag väl kom hem fanns det ingen vila. Jag hade två simpass inplanerade - först ett tillfälligt vikariat kl. 09-10:30 på den fina spa-anläggningen i Vasastan. Där hade jag två barngrupper och en bebisgrupp.




Direkt efter passet skyndade jag vidare till jobb #2: mitt ordinariepass mellan 12:30-18 på Södermalm. 




Jag var toktrött, men energin flödar när man jobbar med simskola och vips så var passet slut. Jag lunkade mot bussen som en drogad björn, och när jag väl satt på bussen inspekterade jag bekant mina russinfingrar.




Russinfingrar är vardag för mig. 

Väl hemma slängde jag mig på soffan, hällde upp en skål yoghurt och åt smörgåsar under en filt. Jag satte på en serie men följde den knappt - jag var alldeles för utmattad för att följa en röd tråd. Men jag tittade på de visuella scenerna som flashade förbi.




Sedan pratade jag i telefon med Maxime i en timme och så kändes livet rätt så bra. Jag somnade därefter redan vid 21 med tankar om att jag är i Paris om en vecka..... 



Ps. Under kvällen fick jag vidare svar på mitt sms. Skåda nedan!




Haha.. Äntligen trillade paletten ned! Jag skrev tillbaka och förklarade mig till slut, jag med.

4 kommentarer :

  1. Hahaha, underbart! Han verkar ju vara lagom smart dessutom den där snubben.

    SvaraRadera
  2. Haha vad rolig du är :p Tog lite tid för honom att fatta vad han gjort, haha.. Får jag bara fråga en grej - menar verkligen inget illa - märkt att du dricker Cola zero ofta och jag bara undrar oroar du dig inte för hälsoriskerna associerade med sötningsmedel? Jag vågar själv knappt dricka det pga alla cancervarningar, bara intressant o höra hur du ser på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, visst är det lite komiskt?

      Och jag föredrar light-läsk framför den vanliga, också för att jag alltid druckit den. Men jag tänker lite såhär, om du vill läsa: http://nosugarneeded.se/2016/march/sanningen-om-aspartam.html

      Kram!

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)