Lösenord

torsdag, september 22, 2016

Lagom kryddigt och nytestad indier

På onsdagen vaknade jag jättejättetidigt, slet mig upp ur sängen och välkomnades av en gulmatt soluppgång vid Globens tunnelbana. Det var riktigt vackert, faktiskt.




Jag klädde mig skolenligt klassiskt och simpelt, men kände ändå att jag behövde krydda till min dagliga selfie med en sazzy pose.
(aka. pressa ihop munnen likt ett kattarsle). Visst blev det kryddigt och bra? #spicy #sofetch




Nog med kryddning! Jag åkte till skolan och det var fint väder. Jag skulle sitta igenom sex timmars funktionell analytisk terapi samt relationell inramningsterapi. 




... och såhär kul hade jag i skolan på lunchen. Hann prata lite i telefon med min syster, bland annat. Och fuldansade lite diskret.




.. Nä, alltså, gud vilket tråkigt inlägg. Att ni ens orkar läsa. Min vardag är så grå numera, när jag praktiskt taget räknar ned dagarna till dess att jag är en examinerad psykolog och kan börja leva på-riktigt.

......


Vad hände mer då? 

Jag hade tvättid....

Jo, just ja! Jag gick på restaurang på kvällen. Vi testade den lilla indiska restaurangen som jag haft som granne i 6 år, men aldrig provat (på grund av min redan absoluta favoritindiska restaurang inne i stan).






Fast den var inte i närheten så bra som det indiska jag är van vid. Gott, ja, tillfredsställande... Men inte mer än så.

Efteråt tog jag det lugnt, vilade upp mig och Skypade med Maxime (jag har lust att kyssa honom trasig när jag ser honom), åt mango och drack te i min soffa.


... Och på tal om en grå tillvaro... Gissa vem som har biljetter till Paris om 18 dagar? (Ps. Kan vara jag. Ds.)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)