Lösenord

lördag, september 03, 2016

Burgare på Mr French

Häromdagen när var jag ute och lunchade hade vädergudarna frälst Stockholm med kalasfint väder. Det gjorde promenaden till restaurangen så trevlig. Plus att Stockholm är rätt okej när det är sommar. Inte lika bra som Paris... Men helt okej.




Efter att ha vandrat genom en del av Kungsholmen och över till Gamla Stan, hamnade vi till slut här. Mr French.
Det är en vansinnigt tjusig restaurang precis vid vattnet, med stilren inredning och korrekt service.




Det blev burgare. En 250 grams-jätte gjord på högrev och oxbringa, serveras med svartrökt bacon, karamelliserad lök, rostad lök, sallad, pommes och tryffelmajonnäs.




Oh my. Här har vi en burgare med spänst. Jag kan tillägga att jag inte var hungrig efter att denna slukats...

Därefter blev det så kokhett att jag ångrade mitt val av strumpbyxor till klänningen, åkte till universitetet helt i onödan, fastnade i trafikkaos på vägen hem och tillbringade sedan kvällen med att installera en digital kalender i min mobiltelefon istället för att plugga.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)