Lösenord

onsdag, augusti 10, 2016

Andra dejten med Maxime; pizza, förtjusning och glass

Efter att ha kyssts hejdå och han bjudit på en morgoncrêpe med nutella, så tillbringade både han och jag en dag på jobbet (under vilken han kom förbi mitt glasstånd och köpte en glass). Vi hade däremot bestämt att ses redan samma kväll, se klart filmen och äta upp glassen vi inte hunnit med kvällen innan. Det hade ju varit så hektiskt med allt spindelbrännande och så innan.

På métron på väg hem till honom tog jag en kommunaltrafiks-selfie. (obs! rekommenderas starkt framför köra-bil-selfie och cykla-selfie). 




Vid hans métrostation möttes jag av en kyss och så tog han direkt min hand och flätade mina fingrar mellan hans. Kände mig typ förälskad allaredan. Det var jätteknasigt. Men väldigt, väldigt fint.

"Vad sägs som pizza? och sallad?" Ja, varför inte?
Jag var hungrig nog att äta en häst och minutrarna innan pizzan var klar var svåra, men vi tillbringade dem med att prata om barndomshyss och berätta om de små ärr vi har överallt.

När pizzan senare var klar (hälften köttfärs-, hälften parmapizza) pilade vi hem till honom, slog oss ned vid hans barbord och han gjorde iordning en sallad medan jag tjuvstartade på pizzan.




Efter att ha ätit slog vi oss ned i soffan och tittade klart på den delen av Hercules vi missat kvällen innan. I och med att han var mätt fick jag hela burken favoritglass för mig själv (yes!).




Kan ni gissa vilken det är?

Denna kväll slapp vi besök från spindlar, men hade desto svårare att sluta prata. Vi låg i sängen och sade godnatt minst sju gånger, innan en av oss brast ut i ett "och förresten!" och hade ännu en sak att berätta.

Klockan 10 på morgonen ringde mitt alarm, och jag var tvungen att åka till jobbet. Men innan dess åt vi flingor, spelade poker (han vann) och visade korttrick. Sedan följde han mig till métron, hand i hand, och vi sade att vi ska ses igen så fort vi kan - med ett uppehåll eftersom Marieke nu kommer vara på besök hos mig (yippie!).

Men vi ska nog få möjlighet att träffas även innan dess. Kanske råkar gå förbi hans jobb för en puss, och för att visa upp honom för Marieke. Kanske ganska sannolikt. Är kanske ganska förtjust i den här snubben.

2 kommentarer :

  1. Men ååh, så himla fint! Så nyfiken på hur han ser ut, vill ju ha ett ansikte på snubben!
    Förresten, funderade på det här med att fota så pass mycket som du ändå gör under dejter och så - brukar du säga att det är till bloggen eller gör du det liksom diskret (hur nu det skulle gå till...)? Haha, lite udda fundering kanske men ja, that's me!

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. OCH DET FICK DU!... Till slut ;) ;) ;)
      Nu vet han visserligen om bloggen, men annars brukar jag vara lite hemlig med att säga att det är för minnen (vilket det är också), och precisera bloggen när vi blivit lite närmare.. Annars skäms jag rätt lätt för den, sorgligt nog...

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)