Lösenord

tisdag, augusti 09, 2016

Första (officiella) dejten med Maxime och en uppbränd spindel

Som jag nämnde i videon innan, så måste jag nu skriva och berätta om min och Maximes första dejt. Eller ja, första och första, vi har redan setts flera gånger tidigare, men enbart korta stunder och ingen riktig dejt.

Maxime är en kille som jobbar bara några meter från PAUL som fastighetsmäklare, och som har gått förbi mig och mitt glasstånd allt oftare på sista tiden. Slutligen tog han mod till sig för några dagar sedan och bad om mitt nummer (och ja, det är en annan rolig historia) under köpet av en glass (woho!) och jag blev genast charmad.

Denna kväll klädde jag alltså upp mig i klänning och såg fram emot att lära känna honom bättre.




Vi möttes upp vid Bercy Village, och han hade inte varit dålig med sin research.. Vi slog oss ned på ett galette/crêpes-ställe, som såg ut såhär.




Och jag tror jag smällde av när han sade "vad sägs om att vi delar på varmrätt och tar varsin efterrätt istället?"... Då kände jag att han hade potential. Prioritera dessert? Det är min typ av kille, det.

Vi kom överens om att dela på en Daitou - en galette med ost, potatis, köttfärs och sallad.




Till efterrätt tog jag en nutella/banan-crêpe, och han en med smör och socker.




Efter att ha skrattat och pratat, diskuterat passioner och andra roligheter, skämtat och retat varandra, så nämnde han att han hade en överraskning i sin frys.... En överraskning.
I och med att han dagen innan frågat vilken min favoritglass var, så visste jag direkt vad han hade köpt för överraskning. Och mitt tycke för honom växte sig allt starkare.

Vi promenerade alltså hem till honom där han visade mig sin lägenhet i 12:e arrondissemanget, och den var inte illa...




Efter att ha diskuterat olika Disney-filmer hela kvällen upptäckte vi att han ännu inte sett en av mina absoluta favoriter - Hercules. Då var det bestämt att vi var tvungen att se den.

Vi blev däremot avbrutna under filmen av ett av mina skrik.



Förstår ni inte varför? Jo, jag kan visa närmare.



Mitt skrik följdes av ett av hans. "AAAAAH! Jag är jättejätterädd för spindlar!" utropar han. Då kunde jag inte hålla mig för skratt.

Trots hans överväldigande rädsla tog han mod till sig och mosade den giganstiska monsterspindeln i en bit papper, och sedan sade han bestämt: "Jag kommer bränna upp den här. Jag måste bränna henne."

Och jo.. Kvällen urartade sig så att vi eldade en spindel i hans pastakastrull.




Sällan jag haft så kul på en första dejt, måste jag säga... Vi båda hoppade omkring och viftade röken ur ansiktena på oss, skrattade och pussades (ja det hände sig också) och firade att kvällen var räddad.

Somnade gjorde vi inte förrän 2 på natten, jag fick låna en t-shirt och direkt en ny tandborste. Det gick snabbt på första dejten, må jag säga.

Klockan 9 ringde alarmet och han beställde en über för oss att ta oss till jobbet. Det var kalasvackert väder och när vi kysste varandra hejdå hade jag ett stort leende på läpparna.




Och inte nog med det - vi bestämde oss för att ses redan samma kväll. Och äta upp glassen, som vi aldrig hann kvällen innan (i och med spindelbrännande och allt).

4 kommentarer :

  1. Så vettigt det du tar upp i videon! Särskilt det där med att primärt grubbla över vad *min dejt* berikar MITT liv med o inte över hur/om jag berikar *, det är väl sekundärt...tänker att detär svårt att frångå helt o hållet att grubbla över det, om det primära "grubbleriet" liksom leder till slutsatsen att * faktiskt berikar mitt liv, då vill man ju se till att även berika tillbaka, men aldrig på så vis att man släpper taget om sig själv, kanske är det självklart, men lätt att glömma! Därför är ju kärleken lika läskig som den är magisk. Tack för dina tankar:):) och vad pirrigt det verkar med Maxime!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar, och det är ju komplicerat. Men jag tycker du säger helt rätt, att man måste hålla kvar i sin egen vilja i det hela.
      Och ja, jag är förälskad..! Älskar förälskelse!

      Radera
  2. åh men så fantastiskt inlägg emelie! det verkligen lyser nyförälskelse av vartenda pirriga ord <3

    (det verkar dock inte längre gå att se videon, eller?) kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Awwww... Tack Lovi!!! :') Och nej, jag tog bort tillgängligheten ett litet tag, men den kanske kommer upp snart igen.

      Radera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)