Lösenord

måndag, juli 25, 2016

Utökning av utomhusförsäljningen

Arbetsdagarna fortsätter på PAUL, och nu har glasståndet ökat med ytterligare försäljningsvaror! Igår när jag stod och sålde glass kom chefen helt plötsligt ut med ett helt artilleri av bakelser som också skulle säljas vid glassen, och nu ser min arbetsplats ut såhär:




Tillskotten består av de sedvanliga muffinsen och kakorna, små mini-munkar (kalasgoda!) och två olika sorters tarter (aprikos och äpple).




Förutom att sälja glass ska jag dessutom dela ut smakprover, informera om dagens olika erbjudanden och givetvis locka kunderna till köp.




... Och givetvis vara glad och trevlig samtidigt! (men det har jag inget problem med, kan jag lova)... När folk väl kommer fram och pratar med mig kan jag stå i tio-tjugo minuter och tjattra på båda franska och engelska, erbjuda fler smakprover och sedan önska dem en trevlig dag.




Flera gånger om dagen kommer bagaren Loïc ut och pratar med mig där jag står (han vet ju att jag är ensam och kan lätt bli uttråkad om ingen stannar upp) och jag känner mig mer och mer säker i min roll. Dessutom - med alla dessa nya tillskott är det SÄKERT att jag ska vinna tävlingen (som avslutas på söndag!).



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)