Lösenord

onsdag, juni 29, 2016

Lite av PAULs utbud som efterrättsbuffé

Att jobba på PAUL har sina fördelar.... (förutom att 1) det är kalaskul, 2) jag får prata franska, 3) jag har tokhärliga kollegor)...




Som häromdagen, när jag jobbade stängning och tänkte liva upp kvällen med en efterrättsbuffé!
Det blev en (från vänster uppifrån) viennoise au chocolat, två bitar moelleux au chocolat, éclair au chocolat, sandwich tomate mozzarella, pain au chocolat aux amandes och en chausson pomme.




Vi dukade upp på bordet så fort vi kommit hem vid 22-tiden, och besmakade jobbets godheter. Tänk er allihopa, att jag är tvungen att stå i centret av allt detta (plus hundra andra goda pâtisserier och bakelser!) utan att få smaka, dagarna i ända?




Min favorit är som vanligt pain au chocolat aux amandes, och när Maria bet tänderna i den uttrycktes hennes medhåll. Magisk bakelse.
Precis vad som behövdes efter en lång dag på jobbet, och för Marulvs del en hel dags promenerande i Paris. Jag gick inte och lade mig hungrig.


2 kommentarer :

  1. Man ska nog se ut som du för att klara av så mycket frestelser på jobbet! :)

    SvaraRadera
  2. En kombination av dina superba skrivarkunskaper och déjà vu-känslan från förra sommaren (när det var jag som var denna gäst som bjöds på Paul-skapelserna) gör att jag fullkomligen älskar detta inlägg. Jag får en nostalgisk känsla i hjärtat när jag med ett pang minns hur jag skulle fota alla goda skapelser och kom med kommentaren "Det skulle bara krävas något grönt i bakgrunden så skulle det vara perfekt", som du skrattade åt. Och nu ser jag att du denna gången lyckades få med något grönskande i bakgrunden (eller före detta grönskade åtminstone, men räknas i alla fall). Hihi, så fint och mysigt!

    SvaraRadera

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)