Lösenord

tisdag, februari 23, 2016

Hemmagjord crêpes-buffé

Till söndagsmoffet häromdagen hade Christoffer hävdat en buffé med pannkakor och lämpliga tillbehör.
Crêpes!, utropar jag, och ställer mig och steker underbara franska pannkakor.




Men jag blev inte lämnad ensam, jag fick hjälp i form av kramar och förväntanspepp.




"Det ser bra ut... Nu kan vi ta en selfie!"

Och det gjorde vi.. Tillsammans med lite extra gos.




Men trots distraktionerna blev crêpesen gräddade i vilket fall. Phew, vilken tur.




Sedan dukade vi upp med de allra bästa tillbehören; Christoffers hemmakokta kolasås, vaniljglass, nutella och chokladsås.




Min favorit blev en rip-off av den crêpe jag alltid beställer i Paris....




.... Täckt av kolasås och vaniljglass. Mmmm...

Det var så himlans gott, att jag smällde i mig 7 (!!!) pannkakor med tillbehör. Det är nog rekord!
Sedan var det meningen att vi skulle se en film, men vi fastnade och började diskutera kring begreppet polyamori, hur vi ser på vår relation, och vad som är lycka. Det var jättefint.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Tack, nu gör du mig glad!

(Alla kommentarer granskas innan de publiceras. Vill du ha svar, så skriv gärna emailadress här!)